سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار انتخاب کتاب جمع بندی خرداد
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

 

 

سلام به همه بچه ها،اولیا محترم و همکاران عزیز؛آرزوی بهترین اوقات برای شما دارم و امیدوارم همه از صوت کارگاه قبلی سایت راجب روش های جمعبندی استفاده کرده باشین. خب بعد از مدت ها یک چرخی در بازار کتاب زدم تا ببینم در آستانه برگزاری فروشگاه بین المللی کتاب تهران (معادل نمایشگاه سابق) انتشارات ها چه کتاب هایی برای جمع بندی کنکوریهای عزیز 94 از تازه های نشر معرفی می کنند . بعد از چند ده دقیقه پرسه زدن و گیج شدن لا به لای کتاب های تست دوران دبستان و پایه های مختلفی که تجربه پنجم به بالاتر آنها را نداشتم و مشاهده رقابت داغ مولفان برای تشویق به تستی کار کردن دروس ساده سال های ابتدایی مدرسه به بهانه تیزهوشان و کوشا جان و ... به نقش محوری مادر عزیزم در گفتن دیکته شب و حل تمرین و رفع اشکال ریاضی و از مهمتر پشتیبانی همه جانبه از فعالیت های عملی و آزمایشگاهی مرتبط با کتاب علوم و پیک نوروزی و ... پی بردم  .

 

اما جدای از حاشیه های کودکی که جز جدایی ناپذیر علاقه مندی های من بوده و هست با پذیرش مسئولیت سنگین انتخاب و تصمیم گیری تهیه منابع پایان سال و به قول بچه ها سمت مرجع تقلید کنکوریها بودن، سعی کردم در نهایت با مقایسه و تهیه یک لیست خیال خودم و شما رو بابت صدها سوال مرتبط با منابع که چی بخریم و .... راحت کنم؛ اگرچه اگر خودم بجای تک تک داوطلبان کنکور بذارم نمی دونم چطوری بین این همه تبلیغات و تنوع به کسی اعتماد کنم و به یقین برسم که چی درسته ؟ ،کی راست میگه ؟ و بهترین کار کدوم هست ؟

 

جمع بندی انتشارات خوشخوان که برای دروس اختصاصی رشته ریاضی هست رو جالب ندیدم ؛ نقطه قوت کتاب های جمع بندی صفر تا صد کنکور درسنامه نکته وار و بدور از اضافه گویی بود ولی در عوض کار با آوردن تست های دانشگاه آزاد که ایده های آن جز برای تحمیل واحد پیشنیازی ریاضی سال آخر دبیرستان و 3 واحد هزینه اضافی طراحی میشد، خراب شد ؛ چون این ایده ها از سال 92 بعد از حذف کنکور آزاد کمتر قابل استفاده در کنکورهای سراسری است ؛ نکته دوم اشکال این مجموعه بیان بی شمار تست های دهه 70 بود که اون هم برای جمع بندی خیلی قدیمی شده و در مجموع نظر منو جلب نکرد .

 

کتاب های خط ویژه های گاج که متاسفانه برای رشته تجربی با نقص بزرگ نبود زیست و ریاضی تجربی بدجوری حال می گرفت اما در بقیه دروس به بروز رسانی کتاب تا کنکور 93 کارهای خوبی داشت , خط ویژه با بین بیان نکته وار درسنامه هایی روان تست های داخل و خارج کنکور و سنجش و تالیفی های بجا از محتوای کتاب درسی و تمرین ها منبع خوبی برای دوره در دروس تخصصی رشته ریاضی .

 البته عدم چاپ فیزیک هم مشکل دیگه خط ویژه ها بود .

نقطه قوت خط سفید و گل سرسبدش کتاب حل مساله شیمی هست که مرجع خیلی خوبی برای تمرین مسایل شیمی بچه های ریاضی و تجربی می تونه باشه .

 

جمع بندی انتشارات دریافت برای من یک سورپرایز داشت که هنوز در درس های اختصاصی رشته ریاضی و تجربی بجز بروز رسانی زیست شناسی دو جلدی و پرفروش علی محمد عمارلو ، دیگه در بقیه دروس زحمتی به خودش نداده بود و سوالات کنکور کتاب های جمع بندی نشر دریافت بروز شده کنکور 92 و 91 بود و حتی در جمع بندی دیفرانسیل رشته ریاضی بعد از فصل دنباله قسمت سری ها که الان خیلی وقته از کتاب حذف شده رو همچنان در خودش داشت و کلی هم براش داستان و درسنامه و تست آورده بود و این همون سیاست متاسفانه غلط اما سود آور خیلی از ناشران هست که میگن : یکبار خرج کن ، نویسنده بنویسه ، یک عمر طرح رو جلدش عوض کن و قیمت اش بر مبنای کاغذ کره ای وارداتی ببر بالا و بزن به جیب مبارک .

اما جدای از اختصاصی هایی که بجز زیست استاد عمارلو نظرم رو جلب نکرد در دروس عمومی دریافت بهتر کار کرده بود و منبع نسبتا خوبی برای دوره و مرور کنکوریها در هفته های آخر تدارک دیده بود .

 

کتاب های جمع بندی مهرماه همان انتشاراتی که در اواخر دهه 80 کم کم با همین کتاب های جمع بندی در 24 ساعت وارد عرصه رقابت با غول های بزرگ نشر آموزشی شد و ظرف مدت کوتاهی توانست جایگاه خودش پیدا کنه . مهر و ماه اگرچه کتاب های جامع یا مبحثی بدی رو هم برای طی سال چاپ نکرده ولی ثبات دپارتمان علمی نویسندگان این انتشارت ، بروز رسانی فوق العاده کتاب ها و همچنین تعهد به همه رشته های 3 گانه از جمله انشانی باعث شده تا کتاب های دوران جمع بندی مهر و ماه از فروش قابل توجهی برخوردار باشه و من هم از سبک کاری این مجموعه سپاسگذارم . از عربی فوق العاده اش گرفته تا تاریخ و جغرافیا انسانی ها کتاب های این مجموعه رو خوب می دونم و برای هر سه گروه نظری مهر و ماه گزینه خوبی برای انتخاب جمع بندی تک درس می بینم . سوالات داخل و خارج و قدری هم تالیفی و سنجش منبع استانداردی برای مرور سریع دروس گرد هم آورده و فقط مشکل فیزیک مهر و ماه که مجزا از این سیستم شده یکم کمیاب هست .

 

به عنوان پیشنهادهای تک درس از منابع جمع بندی کتاب فیل شیمی مبتکران و چکیده زمین خیلی سبز و جمع بندی زیست تخته سیاه و هفت چیز فیزیک خیلی سبز خوب میبینم ؛ در

 

مجموعا" اگر بخوام نظر قعطی خودم راجب منابع جمع بندی داشته باشم :

 

برای زیست جمع بندی تخته سیاه یا دریافت .

شیمی ها فیل مبتکران + حل مسائل خط ویژه

فیزیک و بقیه دروس اختصاصی خط ویژه یا مهر و ماه (بنا به سلیقه فردی یا نظر اساتید)

زمین خیلی سبز

عربی مهر و ماه

زبان و ادبیات ها دریافت

دینی خط ویژه یا مهر و ماه

اختصاصی های رشته انسانی مهر و ماه

 


برای جمع بندی با آزمونهای جامع داخل و خارج کشور یا همون روش جمع بندی دسته دوم کنکوریهای ، دور دنیا در 4 ساعت (گاج پاسخنامه اش بهتره) یا زرد کانون

 

 

پیشنهاد ویژه داوطلبان برتر درنمایشگاه کتاب شبیه ساز انتشارات همگامان و جامع تالیفی رزمندگان یا پکیج تست قرمز درصورتی که همه کنکورها داخل و خارج و جامع های سنجش کار کردین بگیرین ؛ + کیفیت سوالات جامع گام آخر گزینه دو هم بالاست،حتما سوالاتش بگیرین.

 

 

اما در مورد لوح های فشرده جمع بندی کنکور و موسساتی که خود استاد کتاب جمع بندی هم در بازار داره ، مسلما روش کلی برمبنای تدریس همان کتاب خواهد بود و تهیه همان کتاب شاید خیلی اززان تر هم باشه . بازهم تذکر که امیدوارم همواره توجه می کنید که منابع جمع بندی هیچ کدام جایگزین نخوانده ها و فصولی که تا حالا کاری براشون انجام ندادیم نیستند و در این مورد خاص زیاد به تبلیغات خیلی اغراق آمیز دایه های عزیزتر از مادر که میگن از الان از صفر بخوانی با فلان منابع ... فلان قدر میزنی ،، توجه نکنید . بخصوص بچه های ضعیف تر برای خرید طمع نکنند چون بیشتر از آن بازدهی که کار چنین موسساتی هرسال دارند ، در واقع برای سود بیشتر و فروش کل پکیج به دامن زدن و اضافه کردن مبحث جدید بدون حصول اطمینان به تسلط به روی بحث های قبلی اقدام می کنند و این باعث میشه تا کنکوریهای ضعیف از تثبیت همان حداقل فصل های خوانده شده و قابل جمع بندی هم باز بمانند .

 

یک حساب سرانگشتی میگه با وجود این همه موسسه ای که در کار فروش محصولات آموزشی هستند و تعداد بی شماری کلاس کنکور و سیستم های آزمونی و کتاب های ناشران متنوع مشاوران رنگ و وارنگ و ... که هر کدام خودشون صاحب سبک و ادعا و تضمین می دانند و در کنار تراکنش مالی چند صد میلیاردی بازار کنکور و آموزش در ایران چرا همچنان میانگین درصدهای آزمون سراسری کنکور انقدر کمه ؟؟ !! و وقتی پیک سنجش چاپ آبان هرسال مطالعه می کنی ، به ناگهان شکه میشی که مگه میشه با این همه امکانات و هزینه و سخت افزار این نتایج بدست بیاد !!!

و اونجاست که به حرف من میرسی که همیشه میگم :

 

خودت شرط موفق شدن یا نشدنت هستی و این فقط خود تو هستی که با عملکردت ثابت می کنی رتبه میشی یا نه ؛ و این وسط هیچ راه منحصر به فرد و میان بری وجود نداره .

 

نام بعضی از منابع جمع بندی که برده نشد احتمالا خیلی رو بورس نیست و یقین دارم با توضیحاتی که گفته شد و به علاوه مشورت با استاتید صاحب نظر می تونید کتاب جمع بندی تک درس خوبی داشته باشین . لازم به ذکر هست که خلاصه نویسی هایی خودت و اون دست نوشته و تحلیل آزمون هایی که خیلی تاکید کردیم در ماه های قبل حتی می تونه از هر کتاب خلاصه ای برات بهتر باشه .... البته اگر داری ...

 

 

انشالله تا آخرین روز کنکور ۹۴به این جمله اعتقاد داریم

www.alirezael.ir

 

 

وقت مشاوره (تک جلسه /ماهانه) تلفنی تحصیلی و کنکور 94 و 95 ؛

ارسال پیامک به خط مستقیم استاد افشار : 09358960503

 

 

یادم بچه تر که بودیم جسارت مون خیلی بیشتر بود ؛ بدون ترس از نوزیدن باد ، بادبادک درست می کردیم ؛ بدون تر از ترکیدن بادکنک تا جایی که نفس داشتیم بادش می کردیم ؛ با نی همه خامه های نون خامه های توپولی خالی می کردیم و شایدم مثل من عاشق ناخک زدن به تیکه میوه ها یا دراژه های شیرینی تر بودی !

http://alirezael.ir

مثل کبریت کشیدن در باد

زندگی دشوار است

من خلاف جهت آب شنا کردن را

مثل یک معجزه باور دارم

آخرین دانه کبریتم را

می کشم در باد
هر چه باداباد !
(سهراب سپهری)
مدرسه رفتن تنهایی و مستقل رد شدن از خیابون بزرگترین نشانه استقلال مون بود ؛ یادش بخیر با دوست قدیمی و صمیمی ام برای داشتن دوچرخه سایز26 شرکت آساک دوچرخ که اون زمان رو بورس بود چه نقشه هایی که نکشیدیم و آخرش هم موفق شدیم با زیرکی بخریم.
یاد همه یادم تو را فراموش ها بخیر ...

http://alirezael.ir/post/410

کودکی شش ساله مادرش را بر روی تخت بیمارستان دید و دکترش گفت تا چند وقت دیگر زنده نمی ماند ...
کودک سوال کرد چند وقت دیگر ؟
دکتر گفت پاییز ...
بچه گفت پاییز یعنی چه روز ؟
دکتر گفت وقتیکه برگهای درختان می ریزد ...
بچه خانه آمد و نخ و سوزن برداشت، رفت تا تمام برگ های شهر را به درختان بدوزد ...


با دیدن این تصاویر انگار یکبار دیگه برام گوشزد میشه که هنوز هم بچه هایی هستن که قدر هرچیزی که بدست بیارن می دونن و بدون ترس پا به دامن جبر زمونه گذاشتن و برای بقیا و بهتر شدن تلاش می کنن و به هرجا برسن حق شون هست ؛ بچه های سخت کوش و رنج دیده ای که می دونم روزی از فصل خزان به بهار میرسن و می تونن بهترین ها بشن و الان هم بهترین درس ها به من و تو میدن .


http://alirezael.ir/post/412
http://alirezael.ir/post/412
 
مرا ببخش به خاطر بی تفاوتی هایم نسبت به تو!
از اینکه بارها و بارها از دردهایت گفتم و هیچگاه گرمی دستانی نشد
تا لمسش کنی، احساس کنی و به یاریت بشتابد ...
 مرا ببخش از اینکه قصه های اندوهگین تو،
شروعِ تمامِ مجالس هاست و فقط متاثر شدن، شده کارِ ما ...
 نامهربانی ها را انداختیم گردنِ زندگی تا شانه خالی کنیم از دادرسی ها و هزار افسوس که این چرخ گردون به دست ما می چرخد ...
 گاهی به تو که می رسم می ایستم، شاید پیدایت کنم ولی،
گم در مشکلاتِ ناچیزِ بزرگ کرده خویش می شوم؛ مشکلاتی که بهانه خوبی شده برای سر باز زدن از همه چیز و همه کس ...
 مگر سقف آرزوهای تو چقدر است در این دنیا؟! چیزی جز یک لبخند؟ یک مهربانی؟
پس مرا ببخش از اینکه فراموش کرده ام آدمیت را و باور کن
روزی خواهم آمد با سبدی پر از لبخند، حتی شده دانه دانه لبخندها را از ستاره ها بچینم و بر لبانت بنشانم ...

خواهم آمد و برای گرفتنِ حقت از این دنیا می جنگم، حتی اگر به دست جماعت نااهل بمیرم .
برای اینکه بتونیم به نقطه ای برسیم که دست کسی بگیریم ، باید اول جا پای خودمون قرص و محکم کنیم و خودمون بجایی برسونیم تا دست مون برای یاری رساندن باز باشه و الان تو سر این دو راهی قرار گرفتی که باید انتخاب کنی آیا دوست داری با جذب کلی انرژی مثبت کائنات بسوی همچین اهداف والایی حرکت کنی یا اینکه میخوای بازم برای بد نشدن حالت چشم به واقعیت ها ببندی و خبر از نیمکت های سرد پارک ها در شب نداشته باشی ؟ !
یک نگاه به اعداد و ارقام این سایت که مثل فرفره داره می چرخه و کنتور میندازه بنداز و با خودت رک و رو راست بگو تو جهت کمک به کدام جبهه هستی ؟

http://www.worldometers.info/fa

مشاور پر انرژی کنکور


فوقش مگه چند سال دیگه این شور و حال و انگیزه داری که درس بخوانی ؟ مگه تا چند سال دیگه میشه رو توان جسمی و ذهنی آدم ها شیش دنگ حساب باز کرد و تا قبل از اینکه رو به زوال نرفته کاری کرد ؟
مگه تا چند سالگی فرصت سازندگی هست ؟ ؟
امروز تو میگذره به سادگی ، امروز فردای دیروزه و تو همون آدم همیشگی ....
باور کن زندگی همین امروزه .... تا قبل از اینکه فرصت ها همچون ابر بگذرن ...
بار سنگین گذشته های بد همین جا بذار زمین ، رها کن و سبک بال پرواز کن ....
مهر تجربه به پای همه اشتباهاتت بزن و یکبار برای همیشه همیشه به خودت بگو
 " من خودم بخشیدم "



خدایا

داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم؛


چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.

 



کمی صبر کن ... تو مثل درختان مقاوم باش ؛ خدا کار خودش خوب بلده .
 هر چهار فصل زندگی هم زیبایی خودش داره و فقط کسی لذت موفقیت را می چشه که قبلش تجربه سختی و نرسیدن داشته باشه ؛ و در اصل ماجرا رسیدن و نرسیدنی در کار نیست و این بهانه ای برای دیدن مسیر و در حرکت بودن است ؛ بسوی مسیری که کسی خیلی ها از جایی که فکرش نمی کردن به کمال رسیدن و دچار عشق بازی با بخشی از این زندگی شدن .

شاید مثل علاقه جودی به بابا لنگ درازی که تا حالا اونو ندیده .

 

 
برنامه کنکور هفتگی

سلام ، خدمت همه بازدیدکنندگان سایت مشاوره رایگان کنکور

در خمدت کنکوری های عزیز هستیم در هفته پایانی اولین ماه بهار سال 94

کنترل تلویزیون بر می دارم تا ببینم چی داره

 اگرچه اغلب باید کلی این کانال و اون کانال کنم تا چیز به درد بخوری پیدا کنم ، اما اینبار منی که عاشق مستند هستم بین شبکه 7 و 11 مردد می مونم . هر دو مستندهای خوبی دارن و دلم نمیاد یکی رها کنم ؛ از طرفی تاحالا مستند کویر و جاذبه هاش در تلویزیون ایران کمتر پخش شده و در اون طرف هم زندگی زیر اقیانوس ها .

تو همچین موقعیتی که پلان 3 رو انتخاب کردم . یعنی زجر کش کردن خودم ... هر چند دقیقه از این شبکه به اون یکی رفتم و آخرش هم ازشون هیچی نفهمیدم و لذتی نبردم .

 

یادش بخیر وقتی دانشجویان ترم یک میرن دانشگاه هم دقیقا همچین رفتاری رو در برابر متقاعد کردن خودشون که این دانشگاه خوبه یا اینجا از فلان جا سطح علمی و رتبه بندی اش بالاتره ، اعمال می کنن و دنبال سرچ در نت و پیدا کردن نظام های رتبه بندی دانشگاه ایران هستند که دانشگاه فعلی خودشون نسبت به دانشگاه فلانی بالاتر و بهتر نشان بده ؛ البته بعضی ها هم انقدر دیگه با این مساله افراطی برخورد می کنند که هیچ وقت آرامش نمیگرن و همین دلیل باعث میشه که مثل مستند دیدن من هیچ وقت نتونن از جاذبه ها و نقاط قوت دانشگاه لذت ببرن و از اون در جهت پیشرفت خودشون استفاده کنن .

 

مشکلی که در این دو مثال وجود داره رو بذار کمی برای شما کنکوری های عزیز بومی کنم . اینکه من و تو بخوایم همه چیز بر وفق مرادمون باشه و بعد خودمون بیایم تو میدان و دست به کار بشیم ، اشتباه بزرگی هست که خیلی از بچه هایی بوده که از ابتدای سال تا الان کار زیادی نکردن به اون دچار شدن .

می دونم اگر به خیلی هاتون 6 ماه وقت بیشتر برای کنکور 94 پیشنهاد بدن از خوشحالی بال در میارین و ذوق می کنین در ابتدا ، ولی بازهم مطمئن هستم که در انتها احساس رضایت آنچنانی از کارتون ندارین ، کما اینکه به سندیت حرف من خیلی از فارغ التحصیلان به خودشون 1 سال بیشتر وقت دادن ولی کار بزرگی نکردن ...

 

شرایط رو همین جوری که هست باید پذیرفت و از همین حالا باید دیگه تغییر خط نداد و به موضوعات فرعی و حاشیه ای انتها که چی میشه و چی میدن به من و چی میگن در مورد من و .... توجهی نکرد . تو هم می تونی مثل سپاهان این هفته لیگ برتر به بازی و کورس قهرمانی برگردی و امیدهای برای هفته های پایانی در دلت زنده کنی .

 فقط نقاط قوت خودت برجسته کن و ببین نسبت به جامع های قبلی که داری می زنی چقدر پیشرفت کردی و از همین جا برای خودت کم کم امید زنده کن ولی برای جشن شادی گرفتن الان مکث نکن .

 انقدر زوم نکن رو درسی که سخت تر بالا میاد ، بذار نفس بکشی و از پیشرفت های کوچیک خودت لذت ببری و برای اونها جشن بگیری ؛ ایمان دارم اگر در این دو ماه آخر تا کنکور در حد و اندازه های خودت ظاهر بشی ، از پیشرفت و ترقی خودت شگفت زده بشی ؛ ولی به حرفم گوش کن که حکایت زندگی ، یک هدیه حاضر و آماده نیست و باید خودت دست بکار بشی و برای درست کردنش غیرت کنی ؛ همون کاری که خیلی ها در سطح رتبه های 5 رقمی افتضاح بودن و رسوندن به چهار رقمی خوب . یا کنکوریهایی که در چند آزمون بعد از عید خوب کار نکردن اما کار ول نکردن و تا حصول نتیجه کار خودشون کردند .

 

 

یادش بخیر در یکی از پست های سال 91 و در کارگاه های مشاوره کنکور پایان سال،دوران جمعبندی این عکس نشان بچه ها دادم که گواه رتبه نهائی در کنکور نسبت به جامع دوم سنجش بود که تا چه تونستن پیشرفت کنن برای کنکور ؛ اون موقع خیلی ها میگفتن استاد افشار آیا همچین چیزی امکان داره ؟؟ !!

وقتی به بچه ها گفتم بله که میشه و آنها دلیل خواستن و گفتم چون خیلی از مباحث کم تسلط قبلی که هنوز در آزمون های ماه های قبل به حد تسلطی نرسیدن بشه روی آنها مطمئن شد ، الان در هفته های پایانی می تونن با یک برنامه دوره دقیق و حرفه ای کار بشن و اینبار به سر انجام برسن ، همه انگیزه گرفتن و تا چند روز آمار ساعت مطالعه ها فضایی بود.

درست مثله ضربه آخر هیزم شکن به کنده درخت که اون رو به دو نیمه تقسیم میکنه ، درصوتی که در اثر ضربات قبلی بود که مقدمات شکستن کنده درخت فراهم شد ... پس ازت میخوام ضربه آخر بزنی دوست کنکوری من ؛ مثل هیزم شکن ، همان ضربه آخری که خیلی از فصل های یک بام و دو هوای کم تسلط ماه های پیش تو رو می تونه به تسلط قطعی و کامل و اندوخته روز کنکور تبدیل کنه و این همان راه معجزه تغییر رتبه و ارتقا سطح در هفته های پایانی مانده به کنکورت هست .

 

 

تذکر خیلی خیلی مهم

 

اگر تاحالا درسی را جدی نخواندی و یا روی چند فصل بنیادی و مهم تسلط نداری ، به هیچ عنوان استفاده جزوه های خلاصه شده و کتاب های چکیده جمع بندی بازار بهت پیشنهاد نمی کنم ؛ چون اگرچه حجم خیلی کمی داره و در ظاهر همه قسمت ها پوشش داده ، اما برای کسی که روی درس یا فصلی صفر هست طراحی نشده و تبلیغات پیرامون این دسته جزوات که شما می تونید چندبار دروس دوره کنید ، و در نهاین فلان درصد بزنید ، نباید شما رو وسوسه کنه ؛

کتاب های جمع بندی برای مرور سریع و کلاس های نکته تست خیلی مفید هست برای بچه هایی طول سال بحث مطالعه کردن و حل تست داشتن ؛ چون در این قبیل منابع به تدریس مختصر و ارائه قلق های اصلی حل تست اکتفا کردن و همین دلیل باعث میشه تا کسی که تاحالا مطلب رو نخوانده دقیق نتونه به همه جنبه های اون پی ببره و سوالات به اصطلاح مفهومی کنکور حل کنه .

 

 همیشه بخاطر داشته باش که حل تست کنکور تسلط 100% میخواد و چه بسا داوطلبان زیادی که با اضافه کردن بدون تدبیر فصول به برنامه مطالعاتی چندهفته پایانی یا رفتن سمت کلاس و جزوه ای که همه چیز فشرده بهشون یاد داده ، اگرچه زحمت شون کشیدن و تا حد 50 ، 60 درصدی روی مفاهیم مسلط شدن ، اما سر جلسه این مقدار تسلط بجز اینکه وقت ازشون بگیره و یا حتی با کم توجهی در دام سوال بیفتن و گزینه غلط انتخاب کنن ، چیزی براشون به همراه نداره . پس بهتره با گزینش چند فصل خاص و کار قوی و عمیق روی آنها برای خودت تضمین شده و کامل امتیاز جمع کنی ؛ تا اینکه بری و با نگاه سطحی به بخش های مختلف فقط کم تسلطی ها برای جلسه کنکور اضافه کنی .

 

مشاوره دکتر افشار

بحث های این جلسه (23 فروردین94) :

_ توصیه های دو ماه پایانی تا کنکور

_ ایجاد آرامش و ثبات در روند حرکتی به سمت موفقیت

_ بیان راهکار علمی برای کاهش خواب

دانلود مشاوره کنکور از پیکوفایل
و

دانلود مشاوره کنکور از مدیافایر



این همه مثال از دانشگاه،دانشجویان، اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگ وپیشرفت های علمی ممالک مختلف در این جلسه و جلسه قبل کلاس مشاوره کنکور فروردین زدیم تا در نهایت فرهنگ "درس دوست بودن" اشاعه بدیم و به معنای واقعی کلمه عاشق کار باشی و بدون اگر اعتماد به درستی مسیر داری ، انقدر آدرس مقصدش از دیگران سوال نکن و فقط گازش بگیر و برو جلو این چند هفته رو تا کنکور94 و به اینکه چی میشه و چی میدن بهت و چی پشتت میگن و ... توجه نکن (موفق باشی عزیزجان _دکتر علیرضا افشار)www.alirezael.ir

 

 

 

مثل انشاهای دوران دبستان ، قلم در دست می گیرم و بروی سیمای سفید پست نخست سال ۹۴ سایت مرکز مشاوره تحصیلی حرف دل را شروع می کنم .

ای کاش می شد ، روزگار را از سرنوشت ؛ البته بازهم فرقی نمی کرد ، چون ما بازهم همین گونه می شدیم ؛ این را از هزار و یک بار قول و قرار شب های یاس و ناامیدی و در خلوت تنهایی هایم فهمیدم که چندین و چند فرصت هم برای من همان خواهد شد که قبلا بوده .

گستاخی های من در حق همه مثل قطاری هست که از ریل خارج شده ، ممکنه آزاد باشه ولی راه به جایی نمیبره. ی جور بیخودی زندگی میکردم ولی فکر می کردم در آینده تغییر می کنم و درست میشم ولی چون همون آدم قبلی بودم ، آینده برام عینا کپی میشد و دیالوگ تغییر من بازم تکراری میشد .

حرف نابجاییست ولی کاش میشد اول دید و بعدا شد .

آن وقت حتما دیگرکسی بیراهه نمی رفت و همه انتخاب ها صحیح بود  ؛ آن وقت حتما" همه موفق بودند ...

میگن به بزرگی در دوران اوج گفتن آرزوت چیه ؟ مکثی کرد و پاسخ داد آرزو می کنم ای کاش اشتباهات گذشته را نداشتم تا سریع تر به هدف می رسیدم ، لختی طول نکشید که بزرگ حرفش را کامل کرد و گفت ، می دانم اگر اشتباهی نداشتم ، الان در این جایگاه نبودم و در واقع من همه موفقیت خودم را مدیون اشتباهات گذشته ام هستم که همانند پله های ترقی به من کمک کرد تا رشد کنم .

حالا میفهمم که پدربزرگ چرا می گفت تا وقتی گیاه آب طلب نکرده از سیراب شدن لذت نمیبره .

نمی دونم فشردن کلیدهای کیبورد و سیاه مشق هایم برای شما نیز اتلاف وقت هست یا خیر

من اشرف مخلوقاتم ، از بچگی اینگونه به سرمان فرو کردند ... اما الان ابتر مخلوقات  اصغر مخلوقات و اصلا هرچی تو بگی هستم .

 

خیلی باید احمق باشی که بدونی ولی دوباره اشتباه کنی ، که روح و روانت داغون کنه ولی بازم مثل معتادها منفعل و تنبل بشینی و نظاره گر گذر زمان باشی .

زندگی ام پر شده از استرس و اضطراب ، هنوز هم نمی دونم چرا اینجوری شدم و هنوز به کسی نگفتم .

 ولی خب احتمالا نزدیکانم بزودی متوجه پژمردگی من خواهد شد .

 

 

چند روزی پیش سالنامه (ایام جوانی ها) سال 84 پیدا کردم ، ند خط یادگاری بداهه .

 شاید وقتی پیش تر ها تو موقعیت الان تو بودم این رو نوشتم و با خدا حرف زدم و کم کم آروم شدم . بخوان شاید خوشت اومد .

""اگرباز میدادی ای رب فرصتی ... من چه ها می کردم

اگر باز میدادی ای رب رخصتی ... من چه ها می کردم

بده فرصت ، بده رخصت ... منم محتاج و درمانده

تنم کن خرقه ی درویش و لیک اما به من ده اندکی اندیشه ی درویش

منم محتاج و درمانده

به من ده اندکی اندیشه ی درویش

خدایی تو ، سزاوار ثنایی تو ، کریمی تو ، حکیمی تو ، رئوف و مهربانی تو ، حول احوال و حالی تو

تو کاری کن ، تو کاری کن

منم محتاج و درمانده

به من ده اندکی اندیشه ی درویش

در آن حالات بد مستی ... ندانستم که تو هستی

به کیف و لذتش ماتم ... کنون دارم ، تو می دانی

خدایا ، خدایا

بده بگذر به من این عمر بیهوده

به من ده ساعتی درشب که چون در شب همه خفتند ، من بی کس که بیدارم

بجای می پرستیدن ... سر به مهر کربلا آرم

به روی تربت پاکش فرود آمد پیشانی ، شروع شد عشق بازی

 تو هم گفتی مگر مستی ؟

در آن حالات روحانی ... در آن ساعات عرفانی

به تو گفتم منم آری... منم آری  منم مستم

منم مست گل و سجاده و تسبیح ، منم مست عبادت ، مست این تسبیح""

 

دو ماه پایانی تا کنکور 

 

احماقه هست ولی باید اعتراف کنم که من چقدر در مقابل تغییرات مقاومت کردم . تغییری که مطمئنم می تونست زندگی ام از این رو به اون رو کنه و منو از اینجایی که هستم بالاتر بکشه ؛ اما متاسفانه باید الان در دنیای واقعی خودم باشم و بپذیرم که نپذیرفتن تغییر من در گذشته الان باعث تحمیل این شرایط بد شده ؛ اما حداقل تو ده ها کتابی که خواندم و حرف هایی که شنیدم ، گفتن که شرایط سخت ، خودش فرصت و امکانات و زمینه سازی برای رشد خیلی از آدم های این دنیای خاکی بوده و شاید هم هست . درسته آقای مشاور ؟

من : بله که درسته ... دقیقا خواستم خودت به همین برسی .

 

 

 فقط کافیه متوجه بشی که چجوری اون آدم درجه یکه اگر جای تو بود این اوضاع درست می کرد . اعتقاد وقتی بهت تلنگری میخوره و حس می کنی داره روی تو اثر مثبتش میذاره ، بدون بخونه و ایراد بنی اسرائیلی و معطلی ، هر چی زودتر بری سراغ کار و استارت بزنی . بهانه چجوری بخونم نیار ، چیکار کنم نیار ، آخرش چی میشه و چه رتبه ای میشه رو نیار ، خودت فقط ، فقط خودت اگر چند قدم برداری متوجه میشی که راه برات داره روشن میشه . درست میشه چراغ جلوی دوچرخه های قدیمی که دینام اون متصل به یکی از چرخ های دوچرخه هست و اگر حرکت کنی بهت نور میده و راه برات روشن میکنه ... ولی موقع دوچرخه سواری رکاب نزنی ...تعادلت بهم میخوره و ریسک افتادن زیاده ؛ پس تو این هرچقدر می تونی سریع تر رکاب بزن ، چون سوار بر اسب شرنوشت میشی و افسارش به دست میگیری .

حتما تا حالا برات پیش اومده که چیزی رو از ته دلت و باهمه وجودت بخوای / آرزویی که بند بند وجودت حتی ی لحظه داشتن اونو فریاد میزنه / همون آرزویی که قلبت بخاطرش می تپه و به امید رسیدن بهش هر روز از خواب بیدار میشی و ...

حالا یک سوال ؟ ! بهای رسیدن به این هدف چقدر هست ؟ ساعتی چند میگیری اگه قرار باشه قیدش بزنی ؟

منظورم خوب فهمیدی و از این بعد قراره تو کالبد اون آدم بهترینه و اون کنکوری که همیشه آرزوش داشتی زندگی کنی ... ولی نه حرکت و تلاشی که بعد از چند روز پنچر و منفعل بشه ...

باید دریایی باشی که اگر کسی هم خواست با حرفش سنگ به طرفت پرت کنه ، سنگش غرق بشه و نه اینکه تو متلاطم بشی .

 تو برو جلو ، من از پشت هواتو دارم ... و خدا هم هدایت مان کند به سمت صراط مستقیم انشالله .

 

کاش میشد این حرف ها روی سنگ حک کنم ، من از این لحظه فقط :

همه حواس ، انرژی و احساساتم را درکنارهم و برای حرکت نهایی محیا می کنم تا بتونم بهترین ها بسازم و

در جهت یاری و کمک به هم وطنانم گام بر می دارم .

مشت خودم گره می کنم و با همه وجود خالصانه بخدا توکل کرده و زندگی جدیدم را آغاز می کنم .

و کلام آخر اینکه دنیا پر از انسان هاست ، مادامی که آنها در حال جنبش و تکاپو می بینی ، نترس که دیر شروع کرده ای ، نترس که نکنه بهشون نرسی و دیگه خیلی دیر شده باشه ؛ مطمئن باش شب همه چیز خاموش مشه ... از هیاهوی خیابان ها و مردم گرفته تا صدای سوت کارخانه ها و ....

اما فقط تک ستاره های آسمان هستند که میان ظلمات باقی می ماند و این همون فرصت طلایی برای پیشرفت تو هست .

اگر اعتقاد پیدا کردی که میشه ، یعنی دیگه میشه ... این حرف تو ی کاغذ زیبا بنویس و زیر امضا کن و قول بده دیگه فردا ، پس فردا به این موضوع دوباره فکر نکنی و تو خط باشی . معنی خط حالا چیه ؟ این رو تو کارگاه اخیر گفتم .

 

محتوا : انگیزشی + توصیه هایی برای دوران جمع بندی

 

 

دانلود کارگاه از لینک اصلی

 

 

دانلود کارگاه از لینک کمکی

 

 

 

چرا از نبود برنامه ریزی دقیق و منسجم و متناسب با شرایط خود رنج می بری ؟

چرا تن به خرید برنامه هایی کلی و از پیش تعیین شده مطالعاتی که بازدهی بالایی ندارند در ایام طلائی نوروز می کنی ؟

بدون هزینه و فقط با دانلود پکیج طلایی مشاوره استاد علیرضا افشار در نوروز امسال مشاور درجه یک خودت باش و بهترین برنامه ریزی با توجه به شرایط خودت بریز !!


برنامه ریزی تحصیلی و کنکور برای همه یکی نمیشه و این خیلی مهم هست که حتما در کنار برنامه ریزی ها پشتیبانی و حمایت هم به عمل بیاد تا هر جای کار دیدی داری لنگ میزنی بتونی جهت خودت به درستی تغییر بدی

برنامه ریزی کلی فروشی برای کنکوریها ممنوع

محتوای این فایل ارزشمند در سایت مشاور کنکور افشار قرار نگرفته است



پکیج طلایی نوروزی کنکور
(همایش برنامه ریزی در عید،سوال جواب،انگیزشی عیدانه کنکور)

لینک های دانلود : اصلی ؛ کمکی



سایت مرکز مشاوره کنکور و تحصیلی استاد افشار

 

 

 

 

دعای خیر پدر و مادرها و معلم های عزیز بدرقه راهتون باشه انشالله

 همه تلاش تون کنید و کم مایه نذارین ....

اگر پرقدرت بخوانی و از عمق وجودت موفقیت رو بخوای

 به اون خواهی رسید بدون شک

باور کن که اگر در حد توانایی خودت ظاهر بشی ، حتما شگفت زده خواهی شد و حکایت زندگی ، یک هدیه حاضر و آماده نیست و تو وارث تک تک لحظاتی هستی که خدای مهربونی ها بهت هدیه کرده ؛ فقط کافیه بذر هر چیزی که در ذهن ات هست رو بکاری و بتونی کمال انسانیتت رو برای به ثمر نشاندن آن نشون بدی

بهت میدم که بهترین لحظات زندگی خودم با شما دانش آموزان عزیزم قسمت کردم و ازتون مخوام قول بگیرم که کم فروشی نکنین . می دونم که بهترین ها حق تون هست و می دونم که ی قدری آزرده و آشفته شدی ولی منه افشار تو این روزهای آخر سال بازم برات با عشق می نویسم و میگم که نتونستم پای حرفم بمونم و بازم دلم گرفت که بیام سایت برات بنویسم و سوالاتت جواب بدم ؛ تو هم قول بده که دیگه پشیمون پیش من برنگردی و همه تلاشت کن تا به حرف های زیادی که برات زدم جامه عمل بپوشونی و در آخر رو قله بهترین ها ببینمت .

 

شاید همه تیرهات خطا رفته ، ولی این یکی شاید بشه ....

 


یک جلسه مفصل دیگه از یکی از آخرین برنامه های مشاوره ای راجب برنامه ریزی و چگونه دوره کردن عید براتون آماده کردم که می تونه مکمل پست نوروزی هفته پیش سایت باشه براتون
در این جلسه فقط مدل دوم برنامه ریزی که متداول تر از بقیه هست بیان کردم و با تعداد زیادی مثال برای هرسه رشته ریاضی، تجربی و انسانی بحث رو برای همگی شما عزیزان باز کردم ؛
چون اینو خودم ضبط نکردم و تعداد بچه ها زیاد بود و ی جاهایی شاید سر و صدا باشه که امیدوارم در مجموع مفید واقع بشه

لینک دانلود همایش برنامه ریزی نوروز


دانلود برنامه مطالعاتی عید نوروز ۹۴ کنکوریها


هنوز هم پافشاری به اصل یکتایی برنامه درسی بصورت انفرادی دارم ولی خب با توجه به اینکه برخی مشاوران و سایت ها برنامه های کلی و بعضا" اشتباه با قیمت های بالا به فروش می رسانند و کلی برای اون تبلیغات عجیب غریب می کنند ، ترجیح دادم یک برنامه ریزی مفصل و جامع براتون بذارم تا اگر نیاز بود قالب کلی کار بقیه همکاران و دانش آموزان ببینید ، متوجه باشین چطوری هست .
این برنامه ریزی حجمی_تایمی هست و شامل یک هفته قبل از عید تا یک هفته بعد از عید هم میشه ؛ یعنی حدود 1 ماه رو پوشش میده
 پیشنهاد می کنم نگاهی بهش بندازین .

برنامه ریزی عید رشته ریاضی فیزیک

برنامه ریزی عید رشته انسانی


چون خیلی ها اصرار دارن وقت مشاوره تلفنی بگیرن ... چشم
اگر فرصتی بود برام ....


 

 

تهیه و تنظیم و مشاور سخنران همایش عید نوروز: علیرضا افشار

امیدوارم بعد از اون جلسه خصوصی مشاوره که براتون گذاشتم و این سمینار بعد دوم قانون جذب که متاسفانه گریبان گیر خیلی از کشورهای جهان سومی مثل ما هست ، همگی معنای عاشق بودن و هدف دار بودن درک کرده باشیم ؛ بخصوص در این بازه زمانی حساس که تنش ها بیشتر میشن و چون حالت بد میشه یعنی اگر تسلیمی شرایطی شدی که در اون قرار گرفتی ؛

خلاصه اگر دیر به خودت بیای قافیه رو باختی و باید زانوی غم بغل بگیری و بخوانی :

من از یاد تو رفتم و قانع ام ... به اینکه هنوز یاد تو با منه

 به اینکه هنوز داره رویای تو ... به خواب منه سخته سر میزنه

نمی خوام کسی از تو دورم کنه ... نه نمیخوام که یاد تو یادم بره ....

 


هدف باید به معنای واقعی و نه به لفظ و حسن نیت ، مثل خون تو رگ هات بجوشه و هرکسی از دور یا نزدیک ، کم یا زیاد ، اهل فن یا عوام تو رو دید ، باید متوجه بشه که تو عادی نیستی .... تو با بقیه فرق داری و ی جورایی خاصی

اگر این رفتار چند روزی در عملکردت باشه ، مطمئن باش که همه چیز کم کم عوض میشه و کلی حس و حال ناب جای اون همه دلهره و پوچی میگیره

پس همه باهم می خوانیم 

عاشقم من ....

من عاشق می مونم ....

من با تو می مونم ...

 تا وقتی که هستم .... از عشقت می خونم ....

من دیونه میشم ... وقتی تو نباشی ....

خب دیگه بچه ها بسه ، با جنبه باشین

 


 

اگر لایق باشی حتی رتبه 1 هم از الان میشی ؛ فقط کافیه که باور کنی 1 شدن نه بخاطر رسیدن به اون عدد و جایگاه خاص در کنکور بلکه بخاطر رسیدن به کمال و بلوغ ذهنی و رفتاری تو امکان پذیره .

پس خودت دقیق آنالیز کن ... حریف همیشه روبرو خودت در آیینه هست و داره دنبال روزنه ای از ایرادات کارت میگرده که حالت بگیره و بهت گوشمالی بده

اما زیر بار نرو .... تو فقط خودت باش ؛ هدف مثل نفس کشیدن نیاز زیستی خودت بدون و درهرلحظه نشونش بده تا بتونی بهش برسی .... تاثیرپذیر از جوزدگی ها این و اون ، تبلیغات و اتفاقات ناخوشایند اطرافت نباش .

مثل سنگ محکم و استوار باش و جلوی مسیر رودخانه روزمرگی هایی که دارن عوام با خودشون تا ناکجا آباد ها

می برن بایست و کاستی از خودت نشون نده

 اون موقع میشه که مسیر روزمرگی ها با تو یکی کاری نداره و هرچقدر قوی و وسوسه انگیز باشه ، باید تو رو دور بزنه و راهش کج کنه .

 در کنار این،سعی کن خودت مثل همون روز جاری و ساری باشی که هیچ مانعی نمی تونه اون رو متوقف کنه و هر لحظه هوشیار باش تا کسی و چیزی تب و تاب حرکت در تو نندازه .

این نقشه از ایران گوشه ای از راه و رسم قدیمی ها و زندگی پیشینیان ما بوده که مسلما همیشه باعث افتخار ماست و امیدوارم در همه زمینه ها روزی به اقتدار برسیم .

 

نقشه ایران کهن

 

میگن شرکت نفتی راکفلر امریکایی بخاطر اشتباه یکی از مدیران ارشد خودش چند میلیون دلار خسارت دید ...

راکفلر بجای اینکه اون فرد تنبیه و توبیخ کنه و یا از کارش برکنار کنه ، طی نامه ای مفصل از خدمات و شایستگی ها و علل الخصوص نقاط قوت مدیر شرکتش قدر دانی و تمجید کرد .

مدیر که خودش در شرایط روحی روانی مناسبی نبود از این طرز برخورد جا خورد و با خودش عهد بست تا این لطف رو بی پاسخ نذاره ؛ بعد از چند سال که این شرکت به بالاترین نرخ سود دهی رسید، درحالی که نه اولین در کارش بود و نه سرمایه اولیه و سهام بیشتری نسبت به بقیه داشت . همیشه این داستان به یادم میاره که میشه از اشتباهات و خطاها هم چشم پوشید ، میشه گذشته بد رو سکوی پرتاب آینده ای روشن کرد . میشه انقدر خوب مایه گذاشت تا تو همین 3 ماه باقی مانده تا کنکور، هم یک خاطره معرکه و از اون مهمتر یک تجربه ناب برای تمام زندگی ساخت ....

کودکی که از تاریکی می‌ترسد را می‌توان بخشید .

تراژدی زندگی زمانیست که مردی از روشنایی بترسد . . .

دوست دارم الان که خودت ماشالله استاد فوت و فن پیمایش راه کنکور شدی به خودت بیای و نذاری روزی فرا برسه که کسی تو رو برای تحقق رویای قبلی خودت استخدام کنه ؛

 

بذار راحتت کنم، من اعتقاد به معجزه دارم ، اما معجزه ای از جنس خودت

 از جنس همون دانش آموزی که شب های امتحان خیلی فشرده و عالی درس ها جمع می کرد.

 وقتی براش وظیفه مشخص می کردی مثل ربات ، بی کم و کاست همه کارها انجام می داد؛ بدون که این چندماه آخر کیفیت مطالعه ناخودآگاه بالا میره و فراموشی به حداقل میرسه و خیلی فشرده و عالی و شب امتحانی میشه از تک تک لحظات استفاده کرد و آدم فوق العاده ای بود که حتی قدر 5 دقیقه رو هم با حفظ 2پارت تاریخ ادبیات می دونه ؛ آدمی که شب ها، درس به خواب مقدم می دونه و با اون دروغ همیشگی معروف که صبح زود بیدار میشم، دیگه خودش گول نمیزنه ؛ تو چند روزی تجربه های عالی داشتی ... فقط کافیه باور کنی که تو روزی رو اوج بودی ... و الان وقتش که دوباره هویت اصلی خودت نشان بدی .

 

 اعتقاد دارم میشه طی 3 ماه هم رستگار رحمانی هایی از بین شماها دید.

 

فقط باید مراقب رویاهات باشی ، هواشون داشته باشی و براشون دل بدی ...

 مثل عروسک بچگی که تا پتو روشون نمی کشیدی و جاشون نمی انداختی خودت شب نمی خوابیدی

هدف الانت مثل همون بازی معروف پووو می مونه

 

کثیف شده ، لاغر شده ، مریض شده .... داره می لرزه و زیر چشم هاش گود افتاده

اماهنوز زنده اس ... هنوز نمرده

پس براش کاری کن ؛ اگه خودت به آب و آتیش بزنی ،،،، حتما میشه عزیزم .

 

همچنین فکر می کنم اگر تا امروز ساختار زندگی آینده خودت هم با این برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه می ساختی ، الان هیچی جلو دارت نبود و تو صاحب بهترین کلن دنیا می شدی

 


اما بازم دیر نشده ، کار کردن اون دوتا سربازی که بدون استراحت برات این همه تاسیسات ساختند به یادت بیار
شب خواب نبودن ...استراحت نداشتن ...نخود هرآش نبودن و فقط کار خوب خودشون انجام میدادن
پس میشه بعد از ی افول طولانی مثل پرسپولیس ، لخویا و بنیادکار کنکورت غافلگیر و فیتیله پیچ کنی ...
اینجا داور نه از جنس بنجامین ویلیامز نیست و نه از جنس رئیس تشک و قاضی کشتی عبدولی
اون دوربینش همیشه روشنه و همه فیتو های تو رو می بینه و بهت پاداش تک تک شون میده ؛ پس از بابت مزد و پاداش خیابت راحت راحت باشه عزیزم .
پس بازم دوباره بخون ::
همه چی آرومه ، من چقدر خوشحالم
پیشم هستی حالا ... به خودم می بالم ...

پس همین حالا دستت رو قلب خودت بذار و با افتخار و غرور بگو ، من فرمانروای بی چون و چرای زندگی خودم هستم ، من بزرگترین علت زندگی خودم هستم ، من لایق و قادر به تغییر شرایط کنونی هستم و اگر واقعا خودت و پدر و مادرت و خدای بالای سرت و این همه انرژی که برات میذارم ، مهم هستیم .... ی کاری کن، اون هم همین حالا !!

 آموزش چگونگی برنامه ریزی شخصی در دوران تعطیلات عید

اما بخش اصلی یعنی فایل ها صوتی مشاوره این پست مهم برای کنکوری های عزیز

برنامه ریزی کلی و بدون در نظر گرفتن شرایط فردی ممنوع
سعی کردم با دقت زیاد دسته بندی خوبی با توجه به سطوح مختلف داوطلبان کنکور ارائه کنم، تا اصل شخصی بودن برنامه سازی ها تاحدی حفظ بشه و با داستانک ها حسابی بهتون انگیزه بدم ؛

دو قسمت مختلف هست و برای دو دبیرستان مجزا که تقریبا یک محتوا دارن ، اما مکمل هم میشن .
هر دو خوب گوش بدین و بعد با توجه به ۳ سطحی که بیان کردم ، تا برنامه ریزی بی کیفیت و کلی نباشه . خودت رو ارزیابی کن و ببین در کدوم دسته قرار می گیری ؛ برات نقشه راه و وظیفه ات مشخص کردم و مطمئن هستم که می تونی از هر برنامه از پیش تعیین شده و کلیشه ای بهتر باهاش نتیجه مطلوب بگیری .
مشاره صوتی استاد افشار
کارگاه جمع بندی دروس نوروز+چگونگی استفاده از دوران طلایی عید (part 1)

لینک اصلی


لینک کمکی


کارگاه جمع بندی دروس نوروز+چگونگی استفاده از دوران طلایی عید (part 2)

لینک اصلی


لینک کمکی

بعد از گوش دادن به این دوتا،
 باز واسه تو می خونم ، واسه من
تو که جون دادی به احساس من...می دونی که قدرتو می دونم...هرجا باشی با تو می مونم
تو فرشته ی رویاهای من ... تو که شدی همه دنیای من ...پیش من باشو هیچ جا نرو
 من فقط میخوام عشق تو رو .......

پر انرژی باشین

با برنامه اندروید مشاوره کنکور
مقالات مختلف مشاوره تحصیلی همیشه با شما
اپلیکشن اندروید مشاوره تحصیلی متنی را هم بروز کردیم ؛ حجمش خیلی کمه .
دوستانی که گوشی یا تبلت اندروییدی دارند می تونن با کلیک بروی جناب گوسفند یا از اینجا دانلود کنن .

پیشاپیش سال نو همگی هم مبارک


مشاوره،برنامه ریزی تلفنی دوران طلایی عید نوروز
بصورت خصوصی و برنامه ریزی انفرادی در هر سطح و هر رشته مستقیم با استاد افشار با پشتیبانی و پیگیری روزانه

از ۲۱ اسفند تا ۲۱ فروردین۹۴

اگر روزی توانستیم و نخواستیم ، باید در انتظار روزی باشیم که بخواهیم و نتوانیم

 


""با دستان پرتوان خود، قبولی کنکور خود را تضمین کنید و بجای وابستگی به جزوات و لوح های فشرده تقلیدی از کتاب های موجود در بازار ،جو زدگی از تبلیغات کاذب با نیت بازاریابی و بنرهای چشمک زن برنامه های همگانی و مشترک سایت های غیر تخصصی به امر مشاوره تحصیلی ، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید ؛چرا که هیچکس نمی تواند به تنهایی سرنوشت و نتیجه شما را تغییر دهد.اما در کوران رقابت کنکور و شرایط زمانی حساس عید نوروز وقت آزمون و خطا نیست و این فرصت آخر شما برای بهتر شدن است . پس فقط می ماند پشتیبان و ناظر متخصص به عملکرد شما بصورت سایه به سایه و گام به گام (مشاور) و طرح مسیر و نقشه راه موفقیت (برنامه ریزی) ؛ که ما در کنار شما هستیم .

 

ادعائی نکرده و نمی کنیم ، بلکه اعتقاد داریم بهترین شیوه تبلیغ خود کار و شیوه تبلیغ عملی هست که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و آنچه از توانایی ما در مشاوره کنکور تا به حال به رایگان در سایت برای شما کرده ایم و نتایج و بازخورد آن از طرف شما شاهد و گواه بر این مدعاست .""

 


مشاوره تحصیلی تلفنی تک جلسه ای عید

(سوال جواب و رفع اشکالات و ارائه راهنمایی، ۳۰ دقیقه)

 

برنامه ریزی تلفنی ماهیانه

(هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره،برنامه ریزی خصوصی با توجه به سطح و شرایط فردی شما + نظارت روزانه پیامکی+ پاسخگویی به پرسش های شما)

 

ظرفیت مشاوره ها خیلی محدود
برای ثبت نام پیامک بدین به : 09358960503

دانلود همه جلسات و کلاس های انگیزشی و کنکوری استاد افشار در برترین مدارس کشور بصورت رایگان

www.alirezael.ir

برنامه ریزی رایگان در عید در سه سطح مختلف تسلط

 

 

 به عنوان آخرین پست در سال 93 و راجب دوران طلایی نوروزی میرم سراغ اصل مطلب 

در این بازه زمانی حساس که تنش ها بیشتر میشن و چون حالت بد میشه یعنی اگر تسلیمی شرایطی شدی که در اون قرار گرفتی ؛

خلاصه اگر دیر به خودت بیای قافیه رو باختی و باید زانوی غم بغل بگیری و بخوانی :

من از یاد تو رفتم و قانع ام … به اینکه هنوز یاد تو با منه

 به اینکه هنوز داره رویای تو … به خواب منه سخته سر میزنه

نمی خوام کسی از تو دورم کنه … نه نمیخوام که یاد تو یادم بره ….

 

 

هدف باید به معنای واقعی و نه به لفظ و حسن نیت ، مثل خون تو رگ هات بجوشه و هرکسی از دور یا نزدیک ، کم یا زیاد ، اهل فن یا عوام تو رو دید ، باید متوجه بشه که تو عادی نیستی …. تو با بقیه فرق داری و ی جورایی خاصی

اگر این رفتار چند روزی در عملکردت باشه ، مطمئن باش که همه چیز کم کم عوض میشه و کلی حس و حال ناب جای اون همه دلهره و پوچی میگیره

پس همه باهم می خوانیم 

عاشقم من ….

من عاشق می مونم ….

من با تو می مونم …

 تا وقتی که هستم …. از عشقت می خونم ….

من دیونه میشم … وقتی تو نباشی ….

خب دیگه بچه ها بسه ، با جنبه باشین


 

اگر لایق باشی حتی رتبه 1 هم از الان میشی ؛ فقط کافیه که باور کنی 1 شدن نه بخاطر رسیدن به اون عدد و جایگاه خاص در کنکور بلکه بخاطر رسیدن به کمال و بلوغ ذهنی و رفتاری تو امکان پذیره .

پس خودت دقیق آنالیز کن … حریف همیشه روبرو خودت در آیینه هست و داره دنبال روزنه ای از ایرادات کارت میگرده که حالت بگیره و بهت گوشمالی بده

اما زیر بار نرو …. تو فقط خودت باش ؛ هدف مثل نفس کشیدن نیاز زیستی خودت بدون و درهرلحظه نشونش بده تا بتونی بهش برسی …. تاثیرپذیر از جوزدگی ها این و اون ، تبلیغات و اتفاقات ناخوشایند اطرافت نباش .

مثل سنگ محکم و استوار باش و جلوی مسیر رودخانه روزمرگی هایی که دارن عوام با خودشون تا ناکجا آباد ها

می برن بایست و کاستی از خودت نشون نده

 اون موقع میشه که مسیر روزمرگی ها با تو یکی کاری نداره و هرچقدر قوی و وسوسه انگیز باشه ، باید تو رو دور بزنه و راهش کج کنه .

 در کنار این،سعی کن خودت مثل همون روز جاری و ساری باشی که هیچ مانعی نمی تونه اون رو متوقف کنه و هر لحظه هوشیار باش تا کسی و چیزی تب و تاب حرکت در تو نندازه .

این نقشه از ایران گوشه ای از راه و رسم قدیمی ها و زندگی پیشینیان ما بوده که مسلما همیشه باعث افتخار ماست و امیدوارم در همه زمینه ها روزی به اقتدار برسیم .

 

نقشه ایران کهن
 

میگن شرکت نفتی راکفلر امریکایی بخاطر اشتباه یکی از مدیران ارشد خودش چند میلیون دلار خسارت دید …

راکفلر بجای اینکه اون فرد تنبیه و توبیخ کنه و یا از کارش برکنار کنه ، طی نامه ای مفصل از خدمات و شایستگی ها و علل الخصوص نقاط قوت مدیر شرکتش قدر دانی و تمجید کرد .

مدیر که خودش در شرایط روحی روانی مناسبی نبود از این طرز برخورد جا خورد و با خودش عهد بست تا این لطف رو بی پاسخ نذاره ؛ بعد از چند سال که این شرکت به بالاترین نرخ سود دهی رسید، درحالی که نه اولین در کارش بود و نه سرمایه اولیه و سهام بیشتری نسبت به بقیه داشت . همیشه این داستان به یادم میاره که میشه از اشتباهات و خطاها هم چشم پوشید ، میشه گذشته بد رو سکوی پرتاب آینده ای روشن کرد . میشه انقدر خوب مایه گذاشت تا تو همین 3 ماه باقی مانده تا کنکور، هم یک خاطره معرکه و از اون مهمتر یک تجربه ناب برای تمام زندگی ساخت ….

اعتقاد به معجزه دارم ، اما معجزه ای از جنس خودت

 از جنس همون دانش آموزی که شب های امتحان خیلی فشرده و عالی درس ها جمع می کرد.

 وقتی براش وظیفه مشخص می کردی مثل ربات ، بی کم و کاست همه کارها انجام می داد؛ بدون که این چندماه آخر کیفیت مطالعه ناخودآگاه بالا میره و فراموشی به حداقل میرسه و خیلی فشرده و عالی و شب امتحانی میشه از تک تک لحظات استفاده کرد و آدم فوق العاده ای بود که حتی قدر 5 دقیقه رو هم با حفظ 2پارت تاریخ ادبیات می دونه ؛ آدمی که شب ها، درس به خواب مقدم می دونه و با اون دروغ همیشگی معروف که صبح زود بیدار میشم، دیگه خودش گول نمیزنه ؛ تو چند روزی تجربه های عالی داشتی … فقط کافیه باور کنی که تو روزی رو اوج بودی … و الان وقتش که دوباره هویت اصلی خودت نشان بدی .

 اعتقاد دارم که میشه طی 3 ماه هم رستگار رحمانی هایی از بین شماها دید.

فقط باید مراقب رویاهات باشی ، هواشون داشته باشی و براشون دل بدی …

 مثل عروسک بچگی که تا پتو روشون نمی کشیدی و جاشون نمی انداختی خودت شب نمی خوابیدی

هدف الانت مثل همون بازی معروف پووو می مونه

 

دو هفته عید کنکور
 

کثیف شده ، لاغر شده ، مریض شده …. داره می لرزه و زیر چشم هاش گود افتاده

اماهنوز زنده اس … هنوز نمرده

پس براش کاری کن ؛ اگه خودت به آب و آتیش بزنی ،،،، حتما میشه عزیزم .

همچنین فکر می کنم اگر تا امروز ساختار زندگی آینده خودت هم با این برنامه ریزی و مدیریت همه جانبه می ساختی ، الان هیچی جلو دارت نبود و تو صاحب بهترین کلن دنیا می شدی

 
اما بازم دیر نشده ، کار کردن اون دوتا سربازی که بدون استراحت برات این همه تاسیسات ساختند به یادت بیار
شب خواب نبودن …استراحت نداشتن …نخود هرآش نبودن و فقط کار خوب خودشون انجام میدادن
پس میشه بعد از ی افول طولانی مثل پرسپولیس ، لخویا کنکورت غافلگیر و فیتیله پیچ کنی …
اینجا داور نه از جنس بنجامین ویلیامز نیست و نه از جنس رئیس تشک و قاضی کشتی عبدولی
اون دوربینش همیشه روشنه و همه فیتو های تو رو می بینه و بهت پاداش تک تک شون میده ؛ پس از بابت مزد و پاداش خیابت راحت راحت باشه عزیزم .
پس بازم دوباره بخون ::
همه چی آرومه ، من چقدر خوشحالم
پیشم هستی حالا … به خودم می بالم …

 
 
پس همی حالا دستت رو قلب خودت بذار و با افتخار و غرور بگو ، من فرمانروای بی چون و چرای زندگی خودم هستم ، من بزرگترین علت زندگی خودم هستم ، من لایق و قادر به تغییر شرایط کنونی هستم .
 
اما بخش اصلی یعنی فایل ها صوتی مشاوره این پست مهم برای کنکوری های عزیز
 آموزش چگونگی برنامه ریزی در ایام تعطیلات عید هست .
سعی کردم با دقت زیاد دسته بندی خوبی با توجه به سطوح مختلف داوطلبان کنکور ارائه کنم، تا اصل شخصی بودن برنامه سازی ها تاحدی حفظ بشه و با داستانک ها حسابی بهتون انگیزه بدم ؛

کارگاه های جمع بندی ایام عید نوروز رو جلوتر از همایش ها و برنامه ها هر مشاوری برگزار کردم و براتون گذاشتم تا استفاده کنید .
دو قسمت مختلف هست و برای دو دبیرستان مجزا که تقریبا یک محتوا دارن ، اما مکمل هم میشن .
هر دو خوب گوش بدین و بعد با توجه به ۳ سطحی که بیان کردم ، خودت رو ارزیابی کن و ببین در کدوم دسته قرار می گیری ؛ برات نقشه راه و وظیفه ات مشخص کردم و مطمئن هستم که می تونی از هر برنامه از پیش تعیین شده و کلیشه ای بهتر باهاش نتیجه مطلوب بگیری
 
 www.alirezael.ir

 

 

 

پیش زمینه های استفاده هرچه بهتر از دوران طلایی نوروز

 

نرم افزار اندروید مشاوره کنکور رایگان

 

اگر خیلی بی انگیزه هستی و چیز زیادی نخواندی

 

نکاتی در مورد مطالعه موثر کنکوری ها در عید

توصیه هایی برای مدیریت زمان به شما ارائه میدهیم. شاید این پست که راجع به مدیریت زمان هست کوتاه به نظر بیاد ولی توصیه های آن به نوعی است که در همه جنبه های زندگی و بالاخص کنکور تاثیر زیادی در موفقیت شما و استفاده بهینه از زمان دارد.

 

مدیریت زمان

مدیریت زمان

* بدترین نوع استفاده از وقت این است که کاری را که اصلاً لازم نیست، به بهترین وجه انجام دهید.

 

* مدیریت زمان، مدیریت زندگی است. افراد موفق از وقتشان خوب استفاده میکنند؛ یعنی آن را صرف کارهای مهم و باارزش میکنند.

 

* افکارتان را روی کاغذ بیاورید، کارها را اولویت بندی کنید و همیشه از مهمترین آنها شروع کنید.

 

* یکی از عوامل مهم اتلاف وقت، ارتباط با افرادی است که با شما و اهدافتان هماهنگی لازم را ندارند.

 

* یکی از مهمترین را ههای استفاده از وقت این است که قابلیتهای خود را در زمینه هایی که نتایج کلیدی برای شما به بار می آورندافزایش دهید.

 

*کلمه «نه» میتواند در صرف هجویی وقت، کمک بزرگی به شما بکند. به هر چیزی که موجب بهترین و عالی ترین استفاده از وقتتان نمی شود «نه» بگویید.

 

* همواره در فکر را ههایی باشید که زمان انجام کارها را کاهش دهد. کارها را ساده کنید و تعداد مراحل انجام هر کار را کاهش دهید.

 

* تندخوانی را یاد بگیرید تا بتوانید در مدت کوتاهتری، مطالب بیشتری بخوانید.

 

* پیش از آ نکه یک کتاب را به طور کامل بخوانید، با ورق زدن و مرور سریع مطالب، سرعت خود را در مطالعه بالا ببرید.

 

* هر کاری که انجام میدهید دارید وقتتان را میفروشید؛ آن را ارزان نفروشید.

 

 

کارگاه های مشاوره رایگان تحصیلی بصورت صوتی.کلیک کن

آسمان خدا روی ما رو زمین ننداخت

خیلی وقت بود که به بچه مون قول داده بودیم زمستان میریم برف بازی ...

یک زمستان گذشت ولی برفی نبارید ... بنده خدا فقط تو فیلم ها دیده بود آدم برفی چی هست و شاید هم پیش خودش فکر می کرد تا زمستان بیاد هنوز خیلی مانده

تا اینکه صبح روز شنبه دوم اسفند دونه های ریز برف از پشت پنجره دیدم که دارن با سبقت از هم دیگه برای رسیدن به زمین باهم مسابقه میذارن . خدا رو شکر ی چیزهایی بارید ولی من و اون تا بخوایم راه بیفتیم و بریم سمت پارک نزدیک خونه مان برف که قطع که شد هیچ ... پشتش هم هوا آفتابی هرچی رو زمین مانده بود آب کرد.

بالاخره آسمون روی ما رو زمین ننداخت و حداقل اندازه یک گلوله برفی و چندتا قندیل به ما سهم داد که بازم جای شکر داره ... فکرش کن تو روزهای باقی مانده زمستان ، ننه سرما مثل سابق دست به کار بشه و یک برف درست و حسابی بباره تا از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی و حتی دانشگاه ما تعطیل بشه

به قول وایبری ها ، الکی مثلا از اون برف ها باریده

 

خب برم سراغ قرار مون و یک کارگاه مشاوره ای برای شما عزیز جان های کنکوری

چون در طول تعطیلات عید ، سر من شلوغ هست و شما هم درس می خوانید ، در سایت چیزی نمی ذارم ولی قبلش هر چیزی لازم باشه مطرح می کنم تا مشکلی پیش نیاد انشالله.

 

این هم آخرین کارگاه تا قبل از همایش ها و برنامه های جمع بندی عید نوروز هست که براتون از دبیرستان فرهنگ قرار میدم . امیدوارم که پر قدرت و کولاک مثل همیشه درس بخوانید و همه تلاش تون کنید تا بتونید به بهترین ها برسین .

راستی اگر چه در مورد اردوهای نوروزی صحبت مفصلی اینجا داشتم ولی چون سوالات تکراری زیاد بود دوباره عرض می کنم که اکثر اردوهای نوروزی تبلیغی بازار بنا به سابقه مجریان طرح فقط

در حد یک فضای مطالعاتی برای شما شرایط فراهم می کنند

و بیشتر محتوایی که در موردش صحبت می کنن برای کنکوری ها تدارک دیدن ، فرمالیته هست و جنبه نمایشی داره ؛ اگر در منزل شرایط مطالعه مناسب هست ، در خانه بمانید .

و بعد از عید از همایش های جمع بندی دروس مختلف برای تثبیت اطلاعات خود استفاده کنید.

 

امید حس عجیب این روزهاست !

ک گاهی بی وقفه می بارد ، گاهی ب سختی از میان آشفتگیِ دلم پیدایش میکنم !

خدای من! قرارِ بی قراری هایم ...!

قدم هایم را محکم کن ، دلم را هم ...من صبوری میکنم ، در انتظار معجزه هایت ...در انتظار دست گرفتن های گاه و بیگاهت...

میدانم ، صدایم ک ب گوشت برسد سرت را برنمیگردانی ، اجابت میکنی نگاه منتظرم را ، دلتنگیم را نادیده نمی گیری، میدانم ، حساب دویدن هایم را دقیق داری ، نفسِ بریده ام را میبینی ، وعده ی توست ک مرا سرپا نگه میدارد و نام توست ک قلب ِ ناآرامم را قرار میبخشد...

"و الا بذکر الله تطمئن القلوب "

نزدیک دلم باش ، نزدیک روزهایم ، شب هایم ، لحظه هایم ....بگذار در تو غرق شوم ، تنها تورا ببینم و دست هایم تنها ب سمت تو دراز شود...

ک هرگاه بخوانمت می آیی ، با لبخندت دنیایم دگرگون میشود ، چشم هایم بیناتر ...و گام هایم استوارتر...

هستیِ من !

تمـــــــــام قلبم سرشارِ عمیق ترین احساس ناب جهان میشود ، نگاهم ک میکنی...

فرو میریزد تمام خستگیِ بق کرده شانه هایم ، دست هایم را ک بگیری....

دلم دخیل مهربانی های توست ! آبشار محبتت مرا بی نیازِ عالم میکند ...ک هستی ...ک میخواهی باشم...

غرور کنار تو مجهول ترین کلمه میشود !

وقتی با تمامِ عظمتت می آیی کنارم می نشینی ، غصه هایم را می شنوی ،در آغوشم میکشی و مرا صبور میکنی...صبورتر...آرام تر...

 درگوشم زمزمه میکنی :

فاصبر.....و ان الله مع الصابرین...

یاد من می آوری ک تنها نیستم ، کوهی! پشت این خستگی هایم ...تکیه میکنم ب بزرگواریِ نامت...

ستار العیوبِ مطلقِ منی ! ک هربار بی راهه میروم ، دستم را می گیری و راه دیگیری را نشانم می دهی ، خودم درها را می بندم و صبورانه در دیگری می گشایی...

 هیچ گاه از اشتباه هایم خسته نمی شوی !

الرحم الراحمین بودنت بر تمام زمین حکمرانی میکند ! ذره ذره روحم را با عشقت سیراب میکنی و هربار بد می شوم مهربان تر پیش می آیی و کودکت را تنها نمی گذاری ...

من کودکِ توام !

همان ک دنبال آرامش گم شده بر پستی بلندی های زمینت بود !

و حال نگاه درخشان تو ، او را ب سمتت می کشاند ، ک دستانت امن ترین قاره جهان ست...

رهایم نکن !

ک وصلت شده ام...

ک من با همه آرزوهایم منتظر معجزه های مخصوص تو هستم !

 

 

دانلود کارگاه آخر اسفندماه93 از لینک پیکوفایل

 

 

دانلود کارگاه آخر اسفندماه93 از لینک مدیا فایر

 

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی با کیفیت از استاد افشار



یکی از مهمترین موانع عدم رسیدن به موفقیت کنکوری ها خیال پردازی و آرمان گرایی صرف و در عین حال اهمال کاری و تنبلی هست هست . در این کارگاه تخصصی به موانع موفقیت در کنکور می پردازیم

عنوان: چرا قانون جذب برای موفقیت کنکور عمل نمی کند ؟ !! _ سخنران سمینار دکتر علیرضا افشار

چرا تا امروز از وضعیت مطالعاتی ماه های اخیرت در کنکور رضایت کافی نداری ؟
تا حالا به این فکر کردی که چرا گاهی و شاید هم اغلب به خواسته هایی که داریم نمی رسیم ؟
چرا با وجود اینکه بهترین ها در سر پروش دادیم نمی تونیم اون رو بدست بیاریم ؟
مگه هدف اول شما رتبه های تاپ نبوده ،، پس چرا تا حالا در آزمون ها تراز جالبی نداشتی ؟
چرا قانون جذب که این همه هیاهو و غوغا به راه انداخت خیلی وقت ها جواب نمیده ؟


کارگاه تخصصی بررسی عوامل و دلایل ناکامی قانون جذب برای کشورهای جهان سوم (secret)




دانلود از لینک اصلی


دانلود از لینک کمکی



به دلیل تنگی وقت بنده لطفا از ارسال SMS سوال مشاوره ای خودداری کنید و سوالات در بانک پرسش ها متداول پیدا کنید"ممنون"

کلیک کن

 

سلام حلول ماه اسفند، ماه عیدی کارمندی، خانه تکانی ، رخت و لباس نو ، ماهی قرمز و ... مبارک

طبق قوانین فیزیکی ، میگن اگر به جسمی عایق بار الکتریکی بدیم ، اتفاقی که میفته این میشه که اون بارها در همان نقطه اثری که روی جسم به آنها داده شده سر جای خود باقی می مانند . بطور علمی تر در اجسام عایق چیزی بنام الکترون آزاد وجود ندارد ؛ اما اگر همین کار با جسمی رسانا انجام بدیم به محض انتقال بار روی یک المان نقطه ای از سطح جسم ، به سرعت تمام جسم باردار شده و توسط الکترون ها آزاد این بار به سراسر جسم انتشار پیدا می کند .

حالا این بحث چه ربطی به کنکور و منه افشار با شما داره !!

مشکلی که این روزها دغدغه خیلی ها از داوطلبان کنکور و دانشجویان و ... شده اینه که چرا اساسا" وقتی در یک روز بنظر نرمال تا نیمه ، درست و حسابی و با انگیزه پای کتاب و درس ها هستیم بعد از یک رفت و برگشت ساده ، دیگه اون حلاوت و شور قبلی رو درس ها نداریم ؟

چرا نمی توانیم به مدت طولانی با ثبات و همیشه در حال خوب باشیم و دائما از نظر انگیزشی در حال نوسان هستیم ؟

چرا خیلی سخته که تغییراتی که الحق می دونیم نیاز هست و خیلی وقته دنبالش می گردیم در روند مطالعاتی مان ایجاد کنیم ؟

چرا بازم پشت سر هم محکوم به تکرار گذشته هستیم و این در و اون در زدن و کلی صرف وقت و هزینه هنوزم درست نشدیم که نشدیم ؟

اون کدوم هدف و هدف گذاری هست که می تونه به من و تو هر روز نشاط و فزونی تزریق کنه تا قدر خودمون بدونیم و خودمون باشیم و دنبال راحت طلبی و لذت ها لحظه ای نریم ؟

 

پیشنهاد ویژه برای حل مشکلات بالا به کنکوری ها کارگاه ها 3 گانه زیر :

 

قسمت اول و قسمت دوم و قسمت سوم

 

 

اما پیشنهاد ویژه دوم برای کنکوری هایی که زیاد نخوانده اند ، از برنامه جا مانده اند و واقعا دنبال راهنمایی جامع و مفصل برای ادامه روند خودشون هستند

 

 

الگو دقیق برنامه ریزی کنکور رایگان از سطح پایین،حتی قابل استفاده از اسفند

3 ماه مطالعه و 3 هفته جمع بندی برای صفر کیلومترها و کنکوری متوسط

(دانلود همایش ها سه گانه برنامه ریزی رایگان برای کنکوری های قوی تر هم پیشنهاد می کنم و بچه هایی که سطح بالاتری دارند حتما باکس ها بیشتری در این 15 هفته انتخاب کنن)

 

قسمت اول (باکس بندی دروس مختلف و ارزش گذاری فصلی و مبحثی)

 

قسمت دوم(ادامه مباحث جلسه اول)

 

قسمت سوم(چگونگی تطبیق برنامه بالا با آزمون،مدرسه و شرایط شخصی)

 

 

 

گوش شیطان کر این روزها سر و کله متخصصانی که به تنهایی کشف کردند منابع فلان و بهمان مهمترین عامل موفقیت در کنکور هست در صدا و سیما کمتر از قبل شده ؛ اما این دوران ناپایدار هست ، مثل آرامش قبل از طوفان . مسلما وسوسه عید نوروز و دوران جمع بندی هم کم انگیزه ای برای بلندگوهای تبلیغاتی مشاور نماها نیست!! 

مراقب فریب های شکارچیان کنکور همه رقمه باشین؛ رتبه شدن تلاش خودت میخواد و فرمول و وسیله انحصاری نداره و نمیخواد . بعضی ها جو گیر میشن و حرف هایی میزنن ، آیه قرآن میارن و درباغ سبز نشان میدن ؛ از تخریب دیگران و نقض روش مطالعه قبلی خودت گرفته تا اینکه اگرهم خوب باشی ولی بدون اونها ته دلت خالی می کنن و یا اگر ضعیف باشی با وجود هیچ شناختی الکی وعده میدن و دلخوش ات می کنن به رتبه شدن ،،

ولی تو قرص و محکم باش .

 

مراقب اساتید دریاجیبی که مثل همراه اول و ایرانسل طرح طلایی و تخفیفی میذارن و دوست دارن این موقع سال به بهانه هر هفته و فصل و ماه با تبلیغ در شهرستان ها برنامه و همایش مبحثی و جمع بندی غیرمنطقی برگزار کنن و یا با اعتبار خودشون کلاس آخرسال دوست و همکاران دیگه روهم پر رونق کنن ، شدیدا باشید .

 

متاسفانه ظرفیت مشاوره ماهانه تلفنی تکمیل هست اما اگر وقتی برام بود ،برای تشکیل/شرکت کلاس ها گروهی در مدارس با محوریت عید نوروز و یا مشاوره تلفنی تک جلسه در ارتباط باشین؛

البته برای معجزه شدن پیش من هم نیاین چون مشاور فقط سکان هدایت دستش هست و همه ساله هنگام اعلام نتایج بین مشاوران هم تاپ ترین ها رو داشتم و هم ضعیف !!

 

با استاد علیرضا افشار

اولین و تنها مشاور تخصصی کنکور با ارائه بیشترین همایش های رایگان مشاور تحصیلی


همایش بزرگ شکر گذاری کنکور_ از سلسه برنامه ها مشاوره ای استاد افشار عزیزمان

دانلود تمامی مشاوره ها ایشان بصورت رایگان در سایت : www.alirezael.ir

 

واقعا خدایا ممنونم که بهم فرصت دادی تا خودم آینده ام بسازم ،

اینکه منو آفریدی و اجازه دادی تا خودم نشون بدم و به دنیا اثبات کنم ؛ اینکه بهم لطف کردی و فرصت دوباره نو شدن دادی و از همه مهمتر اینکه به من این موقعیت دادی تا بتونم با دست های خودم سرنوشتی درخشان برای خودم رقم بزنم

خوشحالم که من خدایی دارم که مالک تمام دنیاست

 

اما ....

 

خدا قول نداده آسمون همیشه آبی باشه
خدا قول نداده آسمون همیشه آبی باشه و باغ ها پوشیده از گل .
قول نداده زندگی همیشه به کامت باشه .
خدا روزهای بی غصه و شادی های بدون غم و سلامت بدون درد رو هم قول نداده .
خدا ساحل بی طوفان، آفتاب بی بارون و خنده های همیشگی رو قول نداده ..
خدا قول نداده که تو رنج و وسوسه و اندوه رو تجربه نکنی .
خدا جاده های آسون و هموار، سفرهای بی معطلی رو قول نداده .
قول نداده کوه ها بدون صخره باشن و شیب نداشته باشن .

رود خونه ها گل آلود و عمیق نباشن .

 

توکل بخدا

 

ولی خدا رسیدن یه روز خوب رو قول داده .خدا روزی روزانه ، استراحت بعد از هر کار سخت و کمک تو کارها و عشق جاودان رو قول داده . عجب روزی می شه اون روز .پس ناملایمات زندگی رو شکر بگو و فقط از خودش کمک بگیر که او جاودانه است و بس.  ناامیدی مثل جاده ای پر دست اندازه که از سرعت کم می کنه اما همین دست اندازا نوید یه جاده صاف و وسیع رو بهت می ده. زیاد تو دست اندازا نمون. وقتی حس کردی به اون چیزی که می خواستی نرسیدی خدا رو شکر کن چون اون می خواد تو یه زمان مناسب تر غافلگیرت کنه و یه چیزی فراتر از خواسته الانت بهت بده.  یادت باشه تو نمی تونی کسی رو به زور عاشق خودت کنی .  پس تنها کاری که می تونی بکنی اینه که شخصی دوست داشتنی باشی و در نظر مردم باارزش و شریف جلوه کنی.

ممنون از اینکه وقتی لب پرنگاه سقوط بودم با یک گوشمالی مختصر بهم تلنگر زدی و منو دوباره تو خط مستقیم آوردی

خدایا منو ببخش اگر به فکر رضای همه چیز بودم ، اما به فکر رضای تو که همه هستی ، نبودم

خدایا منو ببخش اگر وقت هایی یادم میره که تو خدایی و من بنده

 


به علاوه خدا بودن ، یعنی منهای همه مشکلات

 

 

پس هرکجا لرزیدی

از سفر ترسیدی

فقط آهسته بگو " من خدا را دارم "

 

شاید قرار بود اشتباهات و اشکالات آزمونآزمایشی و یا این افت چند وقت اخیرت پوشیده و مبهم باقی بمونه و تا روز کنکور ازشون غافل باشی

پس میشه از این طرف به ماجرا نگاه کرد و خدا رو شاکر بود و هرچی زودتر برای بهتر شدن شرایط در فرصت باقی مانده تا کنکور تلاش کرد

 

می دونم خیلی هاتون ارتباط خوبی با بحث ها اجتماعی_کنکوری برقرار می کنین

دیگه بالاخره یک پام منم در دانشگاه هست و از فضای دانشگاه و کرسی ها آزاد اندیشی و ... باید برای شما ی ذره بحث اجتماعی و سیاسی سوغاتی بیاریم .

 

دانلود صوت کارگاه حرف هایی از دل داستان ها

 

لینک اصلی

 

لینک کمکی

 

برای سهولت در دانلود فایل صوتی مشاوره استاد افشار از این به بعد فایل ها با حجم کمی ضبط میشه

اگر میخواین در چهار ماه برای کنکور بخونید و موفق بشین حتما" به این برنامه ریزی ها سه گانه توجه کنید

 




توصیه به همه طیف کنکوری ها کارگاه های شروعی دوباره از بهمن : انگیزشی+ ارائه برنامه راهبردی برای موفقیت از بهمن تا کنکور قسمت اول،قسمت دوم،قسمت سوم
یکی از مهمترین سوالات داخل کلاس هام اینه که در نیمه دوم سال چجوری برنامه آزمون شخصی سازی کنیم ؟
برنامه آزمونی که متاسفانه برای سطوح خاص طیف بندی نشده و پیشنهادات بودجه بندی برای همه مثل هم هست ؛ در صورتی که خیر و صلاح توده های مختلف داوطلبان کنکور ۹۴ از اینجا به بعد تا حدودی از هم فاصله گرفتند ، باهم متفاوت هست.


پارت بندی و ارائه برنامه دقیق کنکوری
 همایش 12 دی ، 20 دی و 27 دی استاد علیرضا افشار
 برنامه ریز و مشاور برتر کنکور کشور
پذیرش مشاوره تلفنی از نیمه بهمن تا کنکور94
09358960503



فکر کن کنکوری که بعد از سابقه خیلی خوب در سه ساله دبیرستان و کسب معدل بالا و توفیقات چشمگیر در سال چهارم درجا میزنه و نمی تونه پیش دانشگاهی رو به یک رشته و دانشگاه شایسته خودش لینک کنه .
اما علت چیه ؟
آیا اون واقعا نخواسته موفق بشه و درس بخونه ؟
چی شد که یکدفعه همه چیز بهم ریخت و خیلی زود دیر شد ؟
مگه میشه این همه سال خوب بودن الکی باشه و یا این همه افت طبیعی ؟
به نظرت به عنوان مشاور چه تحلیلی از این اتفاق دارم ؟


چرا گاهی وقت ها جو گیر میشی و یک تغییری به وجود میاری ولی خیلی زود برمی گردی سر خونه اول ؟
چرا همیشه با انگیزه و انرژی ها بالا کارامون جلو نمی بریم ؟


جواب همه سوالات در دو جلسه کارگاهی هست که دارم . کارگاه قبل که اسمش ایجاد تغییری پایدار بود .
براتون جلسه گذشته در سایت قرار دادم و این جلسه درست ادامه همون مباحث از نگاهی دیگر هست .


کارگاه جدید.موضوع : اجتماعی و انگیزشی




دانلود از لینک اصلی



دانلود لینک کمکی


موضوع جلسه دوم : چگونگی از بین بردن ذهنیت بد نسبت به گذشته ، ایجاد یک تغییر پایدار و ایجاد حس مثبت و انگیزه بیشتر بصورت پیوسته در آینده
لطفا نکات طلایی آخر جلسه به دقت گوش کرده و رعایت کنید


دانلود کامل هردو قسمت (کم حجم از مدیا فایر)


 

تاریخ درج در سایت دوشنبه

 

ایجاد تغییری پایدار

 

دانلود فایل زیپ

 

تاریخ درج در سایت پنجشنبه

 

اصطکاک با روزمرگی ها

 

دانلود از لینک اصلی

 

دانلود لینک کمکی

 

 کلیپ فوق تخصصی روانشناسی انگیزشی در کنکور

دانلود

منبع : www.alirezael.ir

بهمن 93 مشاوره کنکور رایگان علیرضا افشار

www.alirezael.ir سایت مرجع مرکز مشاوره تحصیلی

زندگی از نو بسازبرنامه اندروید اول : رابط کاربری بالا و در عین حال حجم خیلی کمی داره و شامل طبقه بندی از متون و مقالات برگزیده مشاوره ای میشه که البته اکثریتش در سایت خودمون هست و بعضی از آنها متعلق به همکاران دیگر هست .

 

(دانلود (رمز فایل: www.konkur.in)

 

استاد افشار مشاور کنکوربرنامه اندروید دوم : بیشتر به نیت مشاوره های تحصیلی صوتی کوتاه و کم حجم طراحی شده و در این نسخه سعی شده سوالات متداول کنکوریها در ماه بهمن پوشش بدیم ؛ البته فایل صوتی مشاوره ها این برنامه جدیده و در سایت نیست و قرار هم نخواهد گرفت و چون برای گوش دادن نیازی نیست به اینترنت متصل باشین ، هزینه ای براتون نداره و در هرجا و موقعیتی می تونید با تلفن همراه یا تبلت اندرویدی کلیپ ها کنکوری گوش کنید .

 

انشالله تا ماه اسفند بروز رسانی هر دونسخه برنامه با محتوای جدید و موثر مشاوره ای (بخصوص دوران طلایی نوروز) انجام میشه .

 

 

برنامه ریز تلفنی کنکور (پیشنهاد عالی)کلیپ صوتی فوق العاده انرژیک و منتخب از همایش ها انگیزشی مشاوره کنکور که به مدت 10 دقیقه هر چند روز حسابی بهتون انرژی مثبت میده و اینجا جا داره از سازنده عزیزش تشکر کنم .

(فقط به دلیل تاثیرگذاری بیشتر و افزایش فرکانس مغز از سبک ها موسیقی غربی استفاده شده)

 

کنکور94دانلود کلیپ صوتی بسیار انگیزشی

 

دانلود کلیپ صوتی بسیار انگیزشی (لینک کمکی)

 

دی ماه سنگ بنای ماه بهمن

ماه بهمن شروع دوباره برای کنکوریهای 94

همان طور که به بچه ها سایت و کلاس خودم قول داده بودم ادامه همایش پرطرفدار 12 دی جلسه گذشته رو براتون آماده کردم و این برنامه ای نیست جز همایش 20 دی . این جلسه در مورد باکس بندی و تحلیل بودجه بندی و ارزش گذاری فصل ها مختلف دروس زیست و همچنین ریاضی تجربی ها و دروس هندسه ، گسسته ، دیفرانسیل و ریاضی پایه بچه ها رشته ریاضی مفصل پرداختیم و پیشنهادات و دلایل گزینش رو مثل بحث گذشته بیان کردیم .

در کنار این بحث توصیه های متفرقه و ریز درشتی و ظریف/اشتون کنکوری رو برای همه طیف داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ بیان کردیم و بخشی رو به چند توصیه به داوطلبان برتر (تراز بالاتر) اختصاص دادم که البته سعی می کنم این موضوع در جلسات آینده نیز ادامه بدم ؛ در پایان هم چند دقیقه صحبت انگیزشی خودمانی همیشگی مان بود که خیلی بچه ها رو تحت تاثیر قرار داد .
راستی خیلی ممنونم از خیلی ها که انقدر ما رو دوست دارن و خیلی زود مشابه رتبه ها برتر کنکور این همایش ها و کارگاه و مقالات نوشته شده ما هم براشون صاحب پیدا میشه حالا برای ما مهم نیست حقوق معنوی ولی تقلید مثل اسکنر ، و بدون حتی یک واو جابجایی ، باعث قطع تراوش استعدادها خودتون میشه .

اینم یک صحبت از رتبه یک کنکور از دلیل موفق شدنش که در ماهنامه صنعتی شریف به چاپ رسیده (زیرش خط کشیدم) ۱ و ۲ مقایسه کنید . عکس 1 _ عکس 2




بحث اسکنر شد ، یادم اومد که یک جزوه ریاضی فوق العاده هم از چندسال پیش داشتم این گوشه کنارها ، که برات تمام و کمال میذارم که دانلود کنی و البته اونها دانلود کنن ؛ اگه حد بلد باشی خیلی ساده برات بحث انواع مجانب باز کرده و آموزش داده و البته جای قشنگ اش رسم انواع نمودارهاست که یک کوچولو تابع بلد باشی کارای بزرگی می تونی کنی ؛ خودم خیلی کیف کردم باهاش و امیدوارم شما هم لذتش ببری


رسیدن به بالاترین سطح پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تراز

مشاور و برنامه ریزی کنکور بصورت تلفنی همراه با نظارت و پشتیبانی زیر نظر علیرضا افشار

 

جدیدترین همایش (12 دی) آقای علیرضا افشار در زمینه موفقیت در کنکور

 

کلیک کنید

 

صدها سوال از طرف داوطلبان کنکور و پاسخ های استاد افشار به آنها

 

کلیک کنید

 

 

 

دیگه دیره واسه موندن دارم از پیش تو میرم ...

شده این قصه تقدیرم ، چه دلگیرم .... خداحافظ

 

این احساس بدی هست که خیلی ها این موقع ها راجب کنکور دارن

 

نه نرو ... تنهام نذار ... من عاشقتم .. دیوونه وار

و این هم جمله ای هست که خیلی ها در لحظات آخر دل کندن از هدف هاشون به زبون میارن

 

درست دیگه این موقع های سال هست که ، تو خیلی پشیمونی و خیلی از حرف های منه مشاور سبز شده ؛ از اینکه در حاشیه پول خرج کردن برای خرید رتبه شدن در کنکور بودن چه فرقی داره با وقتی که آستین ها بالا بزنی و براش مایه بذاری از وجودت خودت ، تا ده ها هشدار و توصیه ای که همین جا و از همین سایت برات کردم و هنوز هم خیلی هاشون قدیمی نشدن و بازهم داری به کار اشتباه خودت ادامه میدی . به نظرت آیا اگه همین راه و مسیر ادامه بدی به همین جایی که الان هستی نمیرسی ؟ !!

چی شد که از الان ساز 95 گفتن خیلی هاتون بدجوری کوک شده ؟

صدام رو میشنوی یا نه ؟ صدای خستگی هام رو ... دلم خیلی واست تنگه ...

هنوزم دیوونه وار عاشق هدفت هستی ؟

هنوزم ی بغضی تو سینه داری که هر لحظه میخواد بترکه ؟

هنوز اون جایگاه خودت بدست نیاوردی ؟

 

می شنوم که میگی دیگه دیره ؛ میدونم،، باشه اصلا حق با تو هست ...

هر کاری میخوای کنی بکن ، هر تصمیمی که دوست داری بگیری بگیر ؛ فقط قبلش دقایقی به من اختصاص بده تا مثل همیشه دلسوزانه برات همه تلاشم کنم . شایدم هم جواب نده ولی خب فکر کن من یک دکتری هستم که میخوام آخرین تلاشم رو بیماری که همه ازش قطع امید کردن پیاده کنم . یک ذره پر حرفی کردم ... ولی خب 37 مگابایت ارزشش داره .

 

دانلود همایش از لینک اصلی

 

دانلود همایش از لینک کمکی

 

حالا چطوری ؟ بنظرت موثر بود ؟ میشه با این متود از صفر ، صفر هم شروع کرد و تا نزدیکی های هدف رسید ؟ تو در عرض این ۳ ماه می تونی چه کارهای بیشتری انجام بدی ؟

همیشه این موقع های سال به بچه زرنگ ها میگم مراقب باشین ، چون یک عده ای هستن که از الان شروع می کنن و چیزی برای از دست دادن ندارن و بدجوری سیم ترمز بریدن ؛ خیلی هاشون جو زده هستند و وسط ها فیتیله می کشن پایین ولی همیشه چندتایی ثابت قدم بین شون پیدا میشه که حتی برای شما هم تهدید به حساب میان ... اینها همون بچه هایی هستن که از رنج و حسرت خیلی از اشتباهات الان خیلی دلشون برای قدرت نمایی تنگه و توفانی کار می کنن ؛ اگرچه دیر شروع کردن ولی خیلی با دل می خونند و در نهایت در این ۵ ماه با کمترین میزان فراموشی و افت بکوب و ی کله تلاش می کنن که برسن به شماها.

 

 

اگر تو هم مثل خیلی از بچه ها کلاسم حس می کنی که میشه و هر هدفی بهای خودش داره،خاص باش و خودت بهم نشون بده.

 

 

امروز میخوام بهت بگم ، کسی نمیرسه به پات ، امروز میخوام بهت بگم ، هیشکی نیومده بجات

 

همه ساله عده ای کنکوری و دانش آموز دبیرستانی پای ثابت مشاوره و برنامه ریزی ها هستند و تعدادی هم یک یا دو ماه کار می کنند تا قلق دست شون بیاد و از اون به بعد خودشون تنها جلو میرن؛ از صفر کار کردن از الان برای منم خیلی سخته ولی امسال براش وقت برنامه ریزی کردم تا این پلان هم اضافه کنم برای نیمه سال تحصیلی .

فقط به افتخار جاماندگان با اراده

میگن : اگر روزی توانستیم و نخواستیم ، باید در انتظار روزی باشیم که بخواهیم و نتوانیم

 

 

 

حالا امروز که میگم میشه ، منم هستم تا کمکت کنم ؛ چون به نسبت بقیه همکاران دو برابر برای مشاوره و برنامه ریزی در هفته وقت میذارم ، وقت برای خیلی هاتون مسلما" ندارم ولی محتوای سایت کامل هست و آرشیو مشابه برای آذر و دی و بهمن سال قبل هم مشابه بحث های این روزها سایت برای کنکوری هاست که می تونین از آنها استفاده کنی .

 

 

مشاوره،برنامه ریزی کنکور با استاد افشار حتی از سطح صفر از نیمه دوم سال



مشاوره تک جلسه (سوال جواب و رفع اشکالات در ۳۰ دقیقه)

مشاوره برنامه ریزی ماهیانه (هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره برنامه ریزی و نظارت روزانه بصورت پیامکی)

 

تلفنی _ شهرستانی ها_ ثبت نام و رزرو هم اکنون،شروع کار از 21 دی و به بعد

 

برای ثبت طرح VIP مشاوره کنکور به ساین دکتر افشار برین www.alirezael.ir

 

 

مغازه داری بخشی از حرف های یکی از فروشندگان ، خطاب به یک مشتری را شنید که می گفت : نه خانم ! چند هفته ای هست که نداشتیم و به نظر نمی رسد به این زودی ها بیاریم .

مغازه دار از شنیدن این حرف ها وحشت کرد و شتابان دنبال مشتری که در حال خروج از مغازه بود دوید  و گفت : خانم ! حرف فروشنده صحت ندارد ،مطمئن باشید ما بزودی مقدار زیادی خواهیم داشت . در واقع ما یکی دو هفته پیش تعدادی را سفارش داده ایم .

 بعد از جذب مشتری فروشنده را به کناری کشید و با عصبانیت به او گفت : هرگز ! هرگز هرگز ! این یادت باشد که ما هرگز به مشتری نمی گوییم که چیزی را نداریم .

از اینجور اتفاق ها با کاسب ها این دوره زمونه کوچه بازار هم زیاد میفته که جنس مورد نظر ما رو ندارن ولی دارن مارو مجاب می کنن که این با اون فرقی نداره و حتی بهتر از مورد انتخاب شما رو من دارم بهتون پیشنهاد می کنم  و فلان و بهمان اشتباه گفتن بهت ؛ این فروشنده به سادگی دارن حاصل تحقیقات ما در مورد انتخابی برتر یا ماحصل چند سال تجربه ما در استفاده از یک محصول با کیفیت را زیر سوال میبرن ؛ اونم فقط و فقط بخاطر اینکه خودشون اون رو ندارن و قصد دارن که فقط با خودستایی خودشون بالا ببرن و منم منم پست هم سوار کنن .

گاهی وقت ها هم من و شما بدون ایده و تحقیق در برخورد اول با این مدل کاسب ها مواجه میشیم و کوله باری از اطلاعات کم ارزش رو برای خودمون اصول اولیه می کنیم و خط مشی می گیریم و یا با تایید و تضمین شنیدن از فروشنده در مورد تقاضاها و انتظارات نامعقول و تخیلی خودمون از اون جنس ذوق می کنیم و جذب اش می شیم . در صورتی که برخی فاکتورهایی که به من و شما وعده داده بود ، هیچگاه محقق نمیشم و ما اون وقت میشیم متضرر

 

اما جریان این روزها بازار کنکور ایران

چند سالی هست یک جورایی انقدر این تبل تو خالی کنکور هراسی در محافل مختلف پر سر و صدا شده که هر کسی خودش متخصص باز کردن گره کور کنکور بیچاره میدونه و عرصه رو برای نون به نرخ روز خوردن مغتنم می شماره و درست در ی چنین زمان هایی اوج سر و صدا از خودش درمیاره که درس نخونده و از صفر با روش های استاد و مهندس و مشاور فلانی معجزه کن .... برات هم چند نفر کنکوری خودفروخته به خط میکنن که درست از همین زمان با همین پکیج شروع کردن و موفق شدن و موفقیت خودشون مدیون فلانی هستند حتما"

... بشتابید ... حراج شد که ... زنبیل بردار و بیا و ...



قبول دارم که واقعا" وسوسه انگیزه ولی مثل این تصویر همش خطای چشم هست



موفقیت در شش ماه برای رسیدن به پزشکی و دندان یا بهترین مهندسی ها الکی نیست ؛ خودم نفر اولی بودم که در سنگ لاخ جاده بهت یاد دادم بری جلو و کم نیاره و بهترین خودت باشی تا روزهای خوب بیاد .

 اما حواست جمع کن که این راه میان بری نداره ؛ بذار خیالت راحت کنم که با تلاش کم و کنار شومینه و قلپ قلپ نوشیدن پالپی سان استار و هر از گاهی هم ی نگاه به صفحه بیچاره کتاب درسی انداختن نمیشه رتبه عالی شد .

کاری نکن پی نوکیو قصه بشی و تو دام گربه نره و روباره مکار بیفتی ؛ اگه واقعا مرد این میدون هستی دست رو جفت زانوهای خودت بذار و یا علی بگو و بلند شو ....

 

شیادان بازار کنکور

 

مشکل بالای 90 درصد بچه هایی هم که تا امروز خوب شروع نکردن منابع و سی دی و کتاب عوض کردن و این جور بحث ها نیست ؛ مشکل از خودشون هست که همت نکردن و اگه همه محصولات موسسات کنکوری و غیره برای این دسته جمع کنی رتبه برتر نخواهند شد .

 

علی ماشالله اکثر موسسات برگزار کننده کنکور آزمایشی و شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان ضبط و پخش لوح های فشرده هم که (نه مشاور ) بلکه بازاریاب دارن برای فروش حداکثری محصولات شون به شما و دیدن آستر جیب مبارک شلوار پدر بنده خدا شما ؛ و اگرهم برنامه درسی رایگان بدن بهتون برای همه مثل هم هست و هیچ پشتیبانی نداره ؛ حکایت میشه ، یکی (برنامه) برای همه و همه (پول ها) برای یکی

 

پس روی کمک شون خیلی حساب باز نکن که در نهایت امر جریان مثل همون مدل کاسبه که گفتم بهت بالا میشه ؛ پس با یک مشاور متخصص و بی طرف مشورت کن .

 

از همین جا اعلام می کنم با پدیده جزوه فروشی هم به شدت و بیش از موارد مذکور مخالف هستم . چون واقعا" هیچ استادی نیست که از سیر تا پیاز مطلب رو در جزوه گفته باشه و مسلما" جنبه حضور فیزیکی در کلاس درس خیلی موثر هست . اسکن گرفتن جزوات بهترین اساتید هم با کیفیت کلاس شون خیلی فرق داره و ی چیزهایی هست که فقط و فقط خودت باید سر کلاس باشی و گوش بدی و نت برداری کنی . اگر قرار بود بازده جزوه و کلاس مثل هم باشه برو انقلاب جزوه همه دروس دانشگاه شریف و تهران ازشون بخر و کلا" قید رفتن به دانشگاه خوب بزن . اینم گفتم محض اطلاع که بخاطر ارزان بودن شون جذب نشی !!

 

 

دستور آشپزی به سبک موفقیت در کنکور در عرض پنج ماه برات مفصل دارم که هربار کم کم میگم

 

اما تصمیم بگیر امروزت رو درست گام برداری ، گرد و خاک خیلی از کتاب ها پاک کنی و بشینی از همونجایی که بریدی و قطع کردی چند صفحه ای فقط و فقط برایبهتر شدن حال خودت مطالعه کنی و یادت باشه لحظات دشوار وقت دست برداشتن از تلاش نیست و باید مدام با هر قدم به سمت هدف برداشتن خودت با افکار مثبت و بازخورد فوق العاده درونی تغذیه کنی که انشالله تا ته ته راه یک نفس بدو بری

کوهنوردی هم که میخواهد قله را فتح کند ، بارها به ته دره می رود . اما آیا با پایین رفتن به دره شکست می خورد ؟ !

نه ، او دائما" چشم به قله دارد و دره هم بخشی از مسیر است که باید طی شود تا به قله برسد .

آیا می شود بدون طی کردن بخشی از مسیر به مقصد رسید ؟

افت و خیز و بالا و پایین همه با هم و برای همه وجود دارد و کسی که فکر میکنه افراد موفق در زندگی (کنکور) همیشه بیست و درجه یک و بی عیب و نقص بودن ، سخت در اشتباه هستن

 اونها هم به قدر خودشون خطا و قصور داشتن ولی چیزی که در نهایت باعث شده به هدف برسن فقط این بوده که از خط خارج نشدن و پای کار موندن و مسئولیت قبول کردن و بخاطر برخی افت ها حتی شده چند روزی بدون استراحت و وقفه کار کردن و این همون درون مایه و پاداش و درس از خطا گرفتن بوده .... درسی که باشد شده به قدرت های لایتناهی خودشون پی ببرن و خدا رو شکر کنن که چه خوب شد منو در این امتحان قرار دادی تا بفهمم که چقدر توانایی و استعداد دارم که هنوز بلا استفاده موندن و چقدر می تونم بهتر و کولاک تر از حد تصور قبلی خودم باشم ... این افراد فقط و فقط بخاطر ۷ ماه کم کاری می تونن در عرض ۵ ماه در کنکور سال ۹۴ موفق بشن و این دستاورد به حق شایسته شون هست و این جوان ها هستند که به حق به درد نسل بعد این مملکت می خورن

 

 

 

 

حالا تو انتخاب کن ... کدوم ؟ تسلیم میشی ؟ یا ادامه میدی ؟

 

اگر با حرف هایی که دوستانه و با عمق وجودم برات نوشتم حال کردی اونو به خیلی ها نشون بده و این پست رو با نظرهای قشنگت و با تعریف خاطرات درس خواندن و انگیزه و انرژی که خودت درست کردی و تونستی غوغا و کولاک کنی مزیّن کن


مشاوره و برنامه ریزی کنکور با استاد افشار حتی از سطح صفر و حتی از الان

تلفنی _ شهرستانی ها (قیمت معتدل)

حضوری : کرج _ جهاد دانشگاهی

حضوری : تهران _ پاسداران

 

مشاوره تک جلسه (سوال جواب و رفع اشکالات در ۳۰ دقیقه)

مشاوره برنامه ریزی ماهیانه (هرماه حداقل ۸ جلسه مشاوره برنامه ریزی و نظارت روزانه بصورت روزانه)

 

پیامک بدین به خط مستقیم آقای افشار ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳

 سایت مرکز مشاوره کنکور استاد افشار www.alirezael.ir

 

این روزا خیلی از بچه ها از مشکلات اطرافشون گله میکنن و میگن باعث میشه تمرکزشون بهم بریزه و نتونن اون نتیجه دلخواهشونو تو آزمونا بگیرن! خب این مشکلات دو دسته میشن دسته اول مشکلاتی که به شما هیچ ربطی نداره ولی سعی میکنید خودتونو توش دخالت بدید! مثلا دعواهای خانوادگی! این کار خیلی بدیه که متاسفانه بین کنکوریها رایجه! شما تا میتونید باید خودتونو از حواشی و مشکلاتی که به شما ربطی ندارن دور کنین! نه اینکه خودتونو یه جوری بندازید وسط قضیه!

دسته دوم مشکلاتی هستن که برای شما پیش میان! در برخورد با این مشکلات سعی نکنید مثل سنگ عمل کنید! سنگ از بالای کوه که میوفته پائین در برخورد با یه مانع یا سنگ دیگه! یا خودش شکسته میشه یا اونو میشکنه و اخرشم متوقف میشه! ولی آب! وقتی از بالای کوه راه میوفته به یه مانعی میرسه سعی میکنه از کنارش به آرومی عبور کنه و راهشو به سمت دریا ادامه بده :)

اینو همیشه یادتون باشه که هیچ چیز مهمتر از کنکور و هدفتون و آینده شما نیست! لجبازی نکنید! بعد کنکور فقط یه سوال ازتون پرسیده میشه! فاطمه خانم،علی آقا رتبه کنکورت چند شد ؟! دیگه نمیگن چه مشکلاتی داشتین! چه روزای سختی داشتین! پس تمام انرژی و توانتونو فقط روی کنکور متمرکز کنید .

مطمئن باشید هیچ تلاشی بی نتیجه نخواهد ماند ...

 

 

اگر هیچ کس نیست، خدا که هست

به علاوه خدا بودن یعنی منهای همه مشکلات و سختی ها

 

دانلود همایش تداخل موثر امتحانات ترم اول و کنکور استاد افشار

 

همه پدر و مادرها دوست دارند که دانش آموزان شان در اتاق ببندند و بشینن خوب درس بخونن و نمره و رتبه عالی بیارن و همه خود به خود حل باشه ... اما همیشه اینگونه نیست . درسته ؟؟

 اولیا موفق کنکوری ها چه کارهایی باید برای دانش آموزان خود انجام بدن ؟

برای اینکه بچه مون موفق بشه در کنکور وظیفه اولیا چیه ؟

آیا فقط حمایت مادی والدین از کنکوریها کافیه ؟

چرا خونه برای بعضی دانش آموزان حریم امن و آرامش هست و برای برخی ها جولانگاه استرس های بیهوده ؟

و جواب هزار یک سوال دیگه شما پدر و مادر عزیز

در

 

اصولی ترین روش های برخورد و آموزش اولیا کنکوری ها با متودهای دکتر افشار

 در 2 ساعت برنامه رایگان برای شما از اینجا دریافت کنید

 

کلیک کنید

 

http://s5.picofile.com/file/8157930100/%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF_%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1_%D8%A8%D8%A7_%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7_%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%A7_%D9%88_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D8%A7%D9%84_%D8%B3%D9%88%D9%85_%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86.mp3.html

جمع بندی با آزمون 26 دی برای کنکوریهای 94

 اما به کدامین روش دوره مرور کنم ؟

الف) انواع مرور مطالب درسی

مرور می‌تواند به ۳ شکل زیر صورت پذیرد:

 

۱- مرور از روی جزوه و کتاب:

در این نوع مرور، داوطلب، مطلب را از منبع اولیه مجددا مرور می‌کند. یقینا حتی اگر فقط مطالب مهم و قسمت‌هایی که علامت زده شده نیز مطالعه شوند، باز هم مرور از روی جزوه زمان زیادی را صرف خواهد کرد.

 

۲- مرور با تست:

در ستون «مراحل صحیح مطالعه» نیز توضیح دادیم که می‌توانید با زدن تست، ضمن حفظ آمادگی مطالب مورد مطالعه، آن را مرور کنید؛ اما مرور با تست نمی‌تواند جامعیت مطلب را تضمین کند. یعنی ممکن است بخشی از مطلب یا نکاتی وجود داشته باشند که در مجموعه تست مورد سوال قرار نگیرد.

 

۳- مرور از روی الگوی یادآوری (خلاصه‌نویسی):

این نوع مرور، کامل‌ترین و مطمئن‌ترین و نیز سریع‌ترین شکل مرور است. در این نوع مرور، شما باید الگوی یادآوری فصل مورد نظر را در ذهن خود رسم کنید و سعی کنید تمامی قسمت‌ها را یادآوری کنید و اگر نتوانستید بخشی از الگو را یادآوری کنید، باید ابتدا کمی به ذهنتان فشار بیاورید تا گرسنه شود و آنگاه می‌توانید از روی منبع اصلی (جزوه و کتاب) آن را کامل کنید. این کار باعث می‌شود تا شما تمامی مطالب را مرور کنید و مطلبی از قلم نیفتد. البته بعد از مرور الگو، می‌توانید تعدادی تست (به تناسب زمان و مبحث) نیز بزنید.

 

ب) مراحل صحیح مرور مطالب درسی           

اما این که با چه فاصله زمانی، مطالب را مطالعه و مرور می‌کنیم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد :

مطالب باید یک روز بعد از رسم الگوی یادآوری فصل مجددا مرور شوند. تا یک هفته بعد مطالب در حافظه ما وجود دارد، اما یک هفته بعد باید مجددا الگو را به روش گفته شده مرور کرد. سومین مرور یک ماه بعد است و اگر مطالب ۴ ماه بعد مرور شوند، بیشتر جزییات در حافظه ما باقی خواهند ماند.

شما می‌توانید برای تنظیم دقیق این فواصل زمانی از یک تقویم استفاده کنید. به این ترتیب که بعد از رسم الگوی یادآوری، در فواصل یک روز، یک هفته، یک ماه و ۴ ماه، نام الگویی را که باید مرور کنیم، یادداشت نماییم تا در روز مرور آن را به طور کامل انجام دهیم. در ستون بعدی، تکنیک‌های افزایش دقت در جلسه امتحان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

چه چیزی را باید مرور کرد؟

اساساً در مرور، از یادداشت برداری هایی که هنگام مطالعه تهیه کرده ایم، استفاده می شود. البته می توان از روی منابع اصلی (کتاب، جزوه و… هم مرور کرد که این کار نیز مفید است؛ اما مرور هر قدر صحیح تر و دقیق تر انجام شود، تأثیر آن قدرتمندتر و عمیق تر خواهد بود.

 

سایت علیرضا افشار ، مشاور برترین مدارس و آموزشگاه های کشور

 مرجع تخصصی ترین متون و مقالات و کلاس های مشاوره کنکور

همه چیز رایگان ، فقط یکبار کلیک کنید www.alirezael.ir

 

نگاهم که به تقویم میفته نا خوداگاه اشک تو چشمام جمع میشه ؛ نمیدونم واقعا به کی بدهکارم ! به پدرم که با اون تاکسی قراضه تو خیابون های تهران گز میکنه واسه چندرغاز پول ، یا مادرم که همیشه سر نمازش دعا واسه عاقبت به خیر شدن من و داداش کوچولوم میکنه و از همه مهمتر خدایی که معلوم نیست چرا منو با هزار امید و آرزو آفریده و الان شاید خودش هم از اینکار راضی نیست ؛ و شادی حتی بدهکار خودم ...

حس عجیبی دارم ، حس نشستن دوباره در کافی نتی که پارسال همین موقع ها برای ثبت نام کنکور 93 داشتم ، البته فرقش اینه که امسال کنکور از 19 بهمن هست ولی برای من هفته سوم آذر تداعی کننده همه اون خاطره هاست . کی باورش میشد ،، من با کلی سابقه خوب و درخشان کارم به اینجا برسه .. کارم به اینجا بکشه و درجا متوقف بشم ؛ واقعا زجر اوره که نه مثل بقیه عشق و صفا کردم و نه مث بچه آدم نشستم کنج خونه درس هام بخونم ... تهش  که چی ...

خیلی تنها شدم ، خیلی زیاد ... فقط هستم چون زنده ام ... این زندگی رو نمیخوام ، زندگی که حتی پشه ها هم اطراف من رو منطقه پرواز ممنوع کردند ، زندگی که از اول صبح با صدای جارو کشیدن مامور شهرداری در کوچه مون شروع میشه و میگه از الان دیگه خیلی دیره .. همه برگ های درخت ها ریخته ، یعنی پائیز هم داره تموم میشه ، کاش میشد تابستون بود ، کاش میشد هنوز هم از پنجره اتاق چهار تا دونه برگ سبز دید و جون گرفت ؛ آه ... مم م .

خودم گم کردم ... خیلی بدجور ، نمیشه دیگه راجبش با کسی حرف زد و باید همش صورتک لبخند تصنعی رو برای عدم کنجکاوی دیگران به همراه داشت ؛ والا نمیدونم واقعا قیافه کنکوری ها به دکتر توکلی چقدر شباهت داره که هرکسی مارو می بینه میگه چه خبر از کنکور ...

 

 

اما به یاد جمله ای از استاد افشار افتادم که می گفتن : " باید اول گم بشی تا بتونی خودت پیدا کنی ؛ پیدا شدن معنایی نداره ، مگر اینکه قبلش گمراهی در کار باشه . "

انسان برای آموزش دیدن و آموختن پا به این دنیا گذاشته و از اول بسم الله اگرچه خیلی چیزها سر جای خودش هست ولی اون به قوانین جهان خلقت پیرامون خودش پی نبرده ، اما کم کم می بینه ، تجربه کسب می کنه ، یاد میگیره و در نهایت خودی نشون میده و دیده میشه .

اینکه کسی بخواد درست از غلط تشخیص بده عالیه ولی اینکه تصورش این باشه از اول باید درست جلوی پاهاش قرار بگیره و خیلی بی زحمت و بدون امتحان خودش در صراط مستقیم ببینه و یکه تازی کنه خیلی فکر اشتباهی هست . پس در یک جمله باید خاک جاده رو خورد تا راننده شد ؛ بزرگترین و موفق ترین انسان ها هم دوران نقاهت و حالت گذار خاص خودشون داشتن ، یعنی همون وقتی که خبری از شکوفایی استعدادها و پیشرفت شون نبوده و یا حتی در مسیری اشتباه گام برداشتن و گم شدن .. !!

ولی گم شدن جا ، متوقف شدن کجا ؟؟ !!!

اینکه بخاطر حرف های مایوس کننده عده ای بخوایم دست از تلاش بکشیم ، یعنی اینکه کنترل از راه دوری داریم که مثل یک اسباب بازی آماده فرمان برداری از دیگران هست .

اینکه بخوایم مثل خیلی ها روی آدم تنبل قبلی حساب باز کنیم ، خب معلومه استرس میگیریم که نکنه نشه .

 

 اینکه نخوایم مثل خیلی ها بخاطر وسوسه های موجود ، مسیر مون منحرف کنیم خیلی هنره !

 

 

هیچ شکی تو این قضیه نیست که الان 22 آذر هست (شنبه مصادف اربعین امام حسین (ع)) ، میدونم که بعبارت ماشین حسابی خیلی هاتون الان 5 ماه و بیست و چند روز و چند ساعت داره از روز شمار کنکور 94 میگذره و هنوزم که هنوزه به اون ثباتی که مد نظرت هست نرسیدی ؛ اما منه افشار از کودکی با تاریخ و زمان مشکل داشتم و دارم . همیشه این سوال در ذهنم هست که اگر امروز شنبه هست ، از کجا می دانم که حتما" شنبه هست ؟ من که از ابتدای خلقت نبودم که مطمئن باشم ! شاید تو هم مثل من قبول داری که حتی تاریخ نگاری بشر هم با فراز و نشیب های مرگ مورخان یا عدم کتابت ، جنگ ها و بارها از بین رفتن اسناد تاریخی و نسخ خطی همچین منبع قابل استنادی نیست .

پس حالا نمیشه مثلا این 5 ماه و بیست و چند روز رو بشر اشتباه حساب کرده باشه و الان و امروز باشه شنبه ... 1 تیر و همه چیز ایده آل و از صفر ....

ی قدری فکر کن ... آرمانی بنظر میرسه ؛ مگه نه ؟

تاریخ و ساعت و تقویم ، فقط توافقی هست ، بین انسان ها و طبیعت فقط به چرخش زمین به دور خورشید و شب و روز و فصل ها معتقد هست و تقویم ما آدم ها برایش هیچ اهمیتی ندارد . حتی این مثال در مورد تاریخ تولد هم صادق هست ، مثلا کسی که 21 آذر سال 1392 به دنیا آمده آیا واقعا الان یکسال دارد ؟ اگرچه ما عادت داریم  نقطه شروع عمر رو از تاریخ تولد فرد اندازه بگیریم ، و هرسال در فلان روز خاص برایش تولد بگیریم ؛ اما جالب اینه که قبل از نقطه صفر شناسنامه ای ، تک تک ما در دوران جنینی 9 ماه پر فرتز و نشیب در رحم مادر زندگی کردیم و قبل از آن هم تک تک سلول های سازنده ما در بدن اجداد و نیاکان ما وجود داشته و این یعنی ما زنده بودیم . !!

مهم نیست که امروز دقیقا چه روزی از خلقت جهان و کدامین لحظه از تولد توست و چقدر از کنکور گذشته و خیلی از آمار و تاریخ های ساختگی دیگه ... مهم اینه که اگر همین امروز با تلاش وقفه ناپذیر و با بیدار خوابی ها پشت سر گذاشتی و یک روز معرکه و بیست برای خودت ساختی ، برنده ای و شایسته تحسین و تبریک هستی . هیچ چیز مطلق نیست ،، تو هم نسبی به محیط پیرامونت نگاه کن و کوچکترین نشونه های مثبت بگیر و ازشون بزرگترین تغییرات بساز ....

مشاور تلفنی کنکور استادافشار

مثل این ماهی ها فقط ی ذره زاویه دیدت تغییر بدی و ببین که میشه از این ناب هم فرصت هم استفاده کرد ... میشه تو روزهای بارونی هم خورشید تابان دید و از نگاه کردن به رنگین کمون موفقیتت لذت ببری .

 

کمتر آدمی میشه پیدا کرد که به جای غذای مرتب و منظم ، دلش بخواد که یک نفر دیگه غذا را بجود و آماده بلعیدن کند و بعد به او تحویل دهد تا راحت و بدون زحمت ببلعد . اما نمیدونم چرا بیشتر آدم ها دلشون میخواد برای رسیدن به " موفقیت " و بخصوص در زمینه کنکور یک نفر راه را تا آخر برود و برای آنها مثل غذای جویده شده در عرض چند جمله موفقیت را برایشان ارائه دهد و آنها هم به موفقیتی بزرگ نائل بشن . شاید برای همین هست که کتاب ها ، سایت ها ، برنامه ها تلویزیونی و جزوات و ... در نقش کاتالیزگر زیاد این روزها تبلیغ میشن و این همون جاست که اسمش میذارم حلقه گمشده موفقیت در کنکور که صد در صد خودت هستی و خودت.

 

 

لینک تماشای ویدئو انگیزشی جذاب



دانش آموزان کارگاه های مشاوره ای و کنکوری های 94 به علت تنگی وقت و کثرت مشاوره های خصوصی و دیگر برنامه های مشاوره ای خواهشمندم فقط در قسمت نظرات سایت سوالات تون بپرسین و از تماس و ارسال پیامک خوددادری کنید ؛ خوشحال میشم که بتونم به اینجا برای همه به سوالات مشابه شما پاسخ بدم و یا در صورت نیاز شما و وقت بنده بصورت تلفنی و مفصل در مورد مشکلات و سوالات شما را مشاوره کنم .

 ارسال پیامک "وقت مشاوره" به خط خودم (09358960503) = تعیین وقت 30 دقیقه مشاوره تلفنی هزینه 25 هزار تومان
 

 

 

فارغ‌التحصیل علوم تربیتی و مشاوره از آلمان

دارای مدارک متعدد افتخاری و گواهی‌های پایان دوره شرکت در سمینارها و کارگاه‌های مدیریت و سازماندهی آموزشی، روانشناسی و انگیزشی

مشاور منتخب صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مدرسه‌ها و مشاور موسسه‌های معتبر آموزشی ایران

مشاور رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی

مبتکر و مجری سیستم I.S.E در مشاوره و مدیریت آموزشی

مبتکر و مجری آزمون‌های توانایی سنجی (Ability test) ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه

مبتکر و مجری همایش‌های انگیزشی تحصیلی در تهران ، کرج و شهرستان ها

مجری اردوهای فشرده مطالعاتی و انتخاب رشته ویژه کنکوری‌ها در جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و دیگر مراکز معتبر کشور توسط قوی‌ترین کادر

شش سال سابقه مدیریت آموزشی و اجرایی در زمینه دبیرستان و کنکور

استفاده از سیستم پشتیبانی تصمیمات (DSS)، سیستم یکپارچه‌سازی برنامه‌ها (ERP) و تفکر شطرنجی (ChT) در مشاوره برنامه‌ریزی تحصیلی

مولف چند عنوان کتاب مشاوره انگیزشی کنکور و داستانک های الهام بخش کنکوری

بیش از 700 ساعت کارگاه ، همایش و کلاس مشاوره کنکور برگزار شده استاد علیرضا افشار را می توانید در سایت ایشان ببینید : www.alirezael.ir

برنامه ریزی و مشاوره با شرایط ویژه برای کنکوری های 94

مشاوره و برنامه ریزی تلفنی کنکور با استاد علیرضا افشار

تک جلسه ( 30 دقیقه ای،سوال و جواب و ارائه راهکار)

مشاوره ماهانه (برنامه ریزی،آموزش کامل + پشتیبانی روزانه )

پیامک بدین : 09358960503

 

آرشیو سخنرانی ها استاد افشار در جمع کنکوریها

آرشیو مقالات و متون انگیزشی و مشاوره تحصیلی علیرضا افشار

نمیدانم با این بیدقتیم چکار کنم، گفته بود (وجود ندارد) من (وجود دارد) گرفتم… باید برم دوباره دبستان جمع و تفریق بخونم (48 تقسیم بر 2 را 14حساب کردم)… نوشته بود همه موراد به جز زیر به جز هم خط کشیده بود من به جز را ندیدم … گزینه را اشتباه پرکردم و… اینها مشتی از خروار بیدقتی است که در امتحان دچار میشویم. 

 

وای که بعد از امتحان وقتی متوجه آنها میشویم چه افسوس و غمی که نمیخوریم. با خودم عهد میکنم که در آزمون بعدی جدی باشم، دقیق بخوانم، عجله نکنم، با تمرکز محاسبه کنم، سؤال و گزینهها را تا آخر بخوانم. در ابتدای جلسه حواسم هست، اما در ادامه انگار که غرق آزمون میشوم و دوباره همان آشه و همان کاسه…!

 
چند نکته:
 بیدقتی برای همه است، یکی کمتر و یکی بیشتر.
 دقت اکتسابی است وذاتی نیست. دست روی دست نگذار که (من بیدقتم و دیگر کاری نمیشود کرد ). راههایی هست که میتوان میزان بیدقتی را در امتحان کاهش داد.
 برای هر انسانی طبیعی است که اشتباه کند اما غیر طبیعی است که اشتباهاتش را تکرار کند.
               
1- مدیریت زمان داشته باش 

 

 

(اصلاً نمیدونم چه جوری گذشت. وقتی به زبان رسیدم، 5 دقیقه از زمان دروس عمومی مانده بود. من به 10 سؤال جواب دادم که 5 سؤال را غلط جواب دادم)
 از کودکی به ما گفتهاند که عجله کار شیطان است. وقتی میخواهیم کاری را در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم، عجله میکنیم و درهمین حالت، میزان دقت ما بهطور معمول کم میشود. برای رفع این حالت باید در جلسهی آزمون، مدیریت زمان داشت یعنی:
 هر درس را در زمان پیشنهادی خودش پاسخ دهید.
 زمان آغاز و پایان هر درس را در بالای سر آن درس در دفترچهی سؤال بنویسید و به آن پایبند باشید.
 روی سؤالات مکث بیش از حد نکنید و سؤالات وقتگیر را علامت زده و در انتها پاسخ دهید.
 گاهی به ساعت نگاه کنید و به زمان توجه داشته باشید.
 
2- استفاده از تکنینک خطبر

 

 

(آقا باید صورت سؤال را چند بار بخونم تا آن را بفهمم؟! آقا چشمم انگار بین خط و خطوط سرگردانه، متر را ثانیه حساب کردم و لیتر را میلی لیتر و…)
برای رفع این مشکل، دست یا قلمتان روی سؤال باشد و کلمه به کلمه، سؤال و گزینهها را بخوانید. به هر کلمه کلیدی که رسیدید، دور آن دایره بکشید. دقت کنید، گفتم دور آن دایره بکشید، نگفتم زیر آن خط بکشید.

 

 

تبصره: بعضی از دوستان کنکوری هستند که در روش خطبر آنقدر کُند عمل میکنند که وقت زیادی را برای خواندن سؤال صرف میشود. باید حواستان باشد که وقتی میگویند 30 سؤال ریاضی در 43 دقیقه، منظور این است که برای هر یک، سؤال را بخوانید، گزینهها را نگاه کرده، محاسبه و جواب را درپاسخبرگ علامت بزنید. پس سعی کنید سرعت و حرکت دست یا قلم روی سؤال و گزینهها تا جایی که امکان دارد با سرعت خواندن چشم هماهنگ شود.
 
3- حفظ آرامش در برخورد با سؤالات بسیار ساده 

(آقا 
سؤالش عین آب خوردن بود نمیدونم چرا بیدقتی کردم ؟!)

 

 

بسیار اتفاق افتاده است که دانشآموزان ممتاز در سؤالات ساده بیدقتی میکنند و این خود به دلیل خوشحالی درونی از برخورد با سؤال ساده و کاهش غیر ارادی دقت در این سؤالهاست. خوب است بدانید که طراحان محترم از این قضیه باخبرند و دامهای آموزشی را در سؤالات ساده جاسازی میکنند. لذا وقتی با سؤال ساده مواجه میشوید، باید بیشتر هم دقت کرد. دفترچه را در دست بگیرید، گردن را به جلوتر خم کنید، محکمتر بشینید و… یعنی با یک تغییر فیزیکی در خود، سعی کنید تمرکز و دقتتان را افزایش دهید.
 
4- نظم در نوشتن و استفاده از مداد و پاسخبرگ در خانه 

 

 

( آقا جای محاسبه در امتحان خیلی کمه، نمیشه با خودمون چکنویس ببریم؟!)

یکی از علتهای بیدقتی در جلسهی آزمون درهم و برهم نوشتن محاسبات در دفترچهی سؤال است. یعنی خیلی بینظم و نامرتب، محاسبات را در دفترچه انجام میدهیم. جواب یک سؤال در جواب دیگر میرود و گاهی آنقدر شلوغ میشود که راه حل خود را گم میکنیم و ناچاریم دوباره آنرا بنویسیم. یادتان باشد در جلسهی کنکور نمیتوانید با خود چکنویس ببرید. 

 

پس در خانه چکنویسهای خود را باریک کنید تا عادت کنید که در جای محدود، محاسبات را انجام دهید. درضمن تا آنجا که امکان دارد از مداد برای نوشتن و محاسبه استفاده کرده تا در جلسه به نوشتن با مداد عادت کنید. برای کسانی که در امتحان اشتباه پرکردن گزینهها را دارند، توصیه میشود که حتماً موقع تستزنی در خانه از پاسخبرگ استفاده کنید و دقت در پر کردن آنرا تمرین کنید.

 

تبصره 1: هر گاه در جواب به اعداد 1تا 4 رسیدیم، کمی مکث کرده و بعد پاسخبرگ را پر کنیم. مثلاً بسیار دیده شده است که جواب مسأله عدد (1) است و این پاسخ در گزینهی دوم قرار دارد و شما گزینهی (1) را انتخاب میکنید. 

 

 

تبصره 2: هر 10 سؤال شمارهی سؤال و شمارهی پاسخ در پاسخبرگ را چک کنید تا از ردیف پرکردن گزینهها مطمئن شوید.
 
5- دفترچه بیدقتیها را تهیه کنید

 

 

 (آقا باز هم مثل همیشه بیدقتیهای تکراری؟!)

 

 

این کار بسیار مثمرثمر است. بعد از هر آزمون، لیستی از همهی بی دقتیها که در امتحان داشتید را تهیه کنید و آنچه را که بیدقتی کردهاید در دفتری برای خودتان شرح دهید. مثلاً بیدقتی در صورت سؤال داشتم و کلمه نمیباشد را باشد خواندم و یا بیدقتی در محاسبه داشتم و 4 در 6 را 10 حساب کردم! ببنید شب قبل از هر آزمون، مروری بر دفترچهی بیدقتیهای خود بکنید. مطمئن باشید ذهنتان بهصورت ناخودآگاه در امتحان بعدی از ارتکاب بیقتیهای قبلی حذر میکند.
 
6- تمرینات زماندار انجام دهید 

 

 

(آقا همیشه وقت کم میآورم؟!)

 

 

حتماً در مباحثی که به تسلط رسیدید، تمرینات زماندار انجام دهید. قرار نیست فعلاً سرعت عمل خیلی خوبی داشته باشید و برای هر درس به زمان کنکور برسید. اما باید تمرین کنید و سعی کنید با افزایش سرعت خواندن و محاسبه کردن و تست زدن، دقت خود را نیز بالا ببرید. بهترین منبع در این مورد دفتر کار آزمون است. که بسیار سودمند است و باید در هفتهی پایانی بهصورت زماندار به همراه پاسخبرگ کار شود.
 
7- صبحانه و استراحت کافی در شب قبل

(آقا تا صبح بیدار بودم و درس می
خواندم )

 

 

قبل از آزمون، 6 تا 8 ساعت خواب شب ضروری است. بسیاری از دانشآموزان برای اینکه به مباحث آزمون برسند، تا پاسی از شب بیدار میمانند. دقت کنید برای کنکور، شب امتحانی وجود ندارد که بتوانید همهی مباحث را مرور یا تمام کنید. اگر به 70 درصد آزمون رسیدهاید شب آزمون، قبل از ساعت 11 شب بخوابید. ممکن است تا صبح بیدار بمانید و30 درصد باقیمانده را تمام کنید. 

 

اما از این غافلید که با عدم استراحت کافی در شب، بیدقتی در امتحان افزایش مییابد. حوصله کم میشود و یاد آوری مغز کُند میشود و عملاً معلومات شما در امتحان شاید به 40 درصد کاهش یابد. پس بهتر است بخوابید و همان 70 دصد اولی را تثبیت کنید.

 

مقالات معتیر مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور تا روز کنکور بصورت تلفنی با استاد افشار و شرکت مجازی در کلاس مشاور کنکور برتر کشور

 

www.alirezael.ir